Zwanger na Miskraam ...help!

Discussion in 'Zwanger worden' started by nr8288, Mar 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nr8288

nr8288 Lid

Feb 10, 2015
    37
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Hallo allemaal,

In 2012 was ik zwanger van tweeling en met 9/10 wkn miskraam..

Vorige maand had ik op 7 feb zwangerschapstest gedaan en die was positief..paar dagen later opnieuw getest bleek negatief te zijn. Bloed onderzoek door de Huisarts toch zwanger maar HCG waarde erg laag..2 dagen later MK. Nu een maand later zaterdag 14 maart positief getest van kruidvat en cb. tot de dag vandaag misschien wel 20x getest omdat ik het nog steeds niet geloof en toch bang ben dat ik opnieuw negatief test zoals vorige maand. heb wel last van pijnlijke borsten en veel krampen.. ik moet ook vaker plassen. Maar toch heb ik veel angst... ik word om 3 uur in de ochtend wakker en kan dan niet slapen.. Huisarts heeft me doorverwijzen naar ZH en vrijdag 27 maart eerste echo.. vraag me af of dat niet te vroeg is en zou ik dan wel hartslag horen?

heeft iemand hier ook zo iets meegemaakt, na miskraam direct weer zwanger? en hebben jullie advies wat ik de komende periode kan doen ? ben zo bang dat het weer misgaat

2. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,469
    323
    83
    Ik heb geen ervaring, ik weet alleen wel dat je erg vruchtbaar bent na MK. En vanaf 6 weken (als je mazzel) hebt dan pas kan je het hartje horen. Weet niet wat ze precies wat ze op jou termijn kunnen zien.. Gefeliciteerd met de zw schap hopen op een plakbeebke!

3. LPMS

LPMS Actief lid

Oct 28, 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik had in december een hele vroege miskraam, bij 5 weken.
    de maand erna gelijk weer zwanger geworden! ik was ook heel erg onzeker en bang, maar tot nu toe gaat het nogsteeds goed :)

heel veel succes en ik hoop dat het bij jou ook goed blijft gaan dit keer!

4. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Ik had voor de zwangerschap van mn zoontje ook een mk gehad, was de eerste weken/maanden vreselijk onzeker. Ben echt meerdere keren naar een pretecho bureau gegaan voor een echo om alles te kunnen volgen.

Probeer zo veel mogelijk het testen los te laten, stel je test een keer met lichtere urine en het streepje wordt lichter dan ben je weer in paniek. Vanaf een week of 12 is de stres over!

5. Ik had voor mijn zwangerschap ook een mk gehad, een ma. Ik was ook enorm onzeker totdat ik de baby dagelijks voelde bewegen. Nu ligt die bijna geen moment stil, en dat geeft me meer vertrouwen en zekerheid.

Sterkte!probeer te ontspannen want de stress van steeds testen is ook niet goed voor je!

Share This Page