inleiden 1e bevalling graadmeter voor de 2e?

Discussion in 'De bevalling' started by kbloem, Feb 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Ben bij mijn bevalling ingeleid en in 6 uurtjes was ze er al.
    Ben totaal nog niet bezig met een eventuele 2e ukkie.
    Zou al wel erg snel zijn.. 8)

Maar vaak zeggen zeggen ze dat een tweede,derde enz. enz. bevalling sneller gaat.
    Nu ben ik benieuwd of dat ook van toepassing is als je bij een eerdere bevalling bent ingeleid.
    Of kun je het niet vergelijken, omdat bij inleiden de weeen kunstmatig worden opgewekt?

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Volgens mij gaat dat niet op omdat het kunstmatig opgewekt word.

Maar heb ook nog geen ervaring. In oktober weet ik het.

3. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Goed topic, ben ook wel benieuwd.
    Helaas duurde mijn bevalling wat langer, dus hoop echt wel op een korte(re) straks. :)

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Ik ben ook ingeleid, en me mannetje is geboren in 7 uur..
    In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij, dat ik bij een eventuele volgende, het waarschijnlijk niet red om optijd in het ziekenhuis te zijn, omdat het zo snel ging..
    Moet er wel bij zeggen dat ze bij mij de Weeën opwekkers eerst wat hadden verhoogd, maar snel weer verlaagd omdat het te snel ging..

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

Nov 24, 2006
    5,350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik ben ook ingeleid bij de 1e, omdat ik overtijd liep, ben benieuwd nu, we zullen het in september weten, maar ben wel benieuwd naar mensen die het al wel hebben meegemaakt.

6. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik ben ingeleid bij 1 e omdat ik zwangerschaps vergifteging had, 15.45 begon het en 18.12 was luca er en had nog sneller gekund maa door weeen storm kon ik niet goed persen....ben benieuwd ben toen ook gewaarschuwd voor 2 e dat het dan nog weleens sneller kon gaan.....ga nu voor thuisbevalling......en een snelle zonder weeen storm. Als ik weer ingeleid moet worden om wat voor reden dan ook dan wil ik een ruggenprik.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben ingeleid vanwege de grootte, duurde hier best wel lang van 1-2 cm naar 5-6 cm duurde wel 10 uur ergens (incl vliezen breken en infuus) daarna ging ie wel lekker :)

Voor mij geen ruggeprik trouwens ondanks de weeenstorm van het infuus en rug, been en buikween tegelijk, ik vond het heel goed te doen...

Ben benieuwd hoe het deze zwangerschap zal gaan en hoe groot ze zal worden/zijn..

8. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Dan ben ik benieuwd hoe het jullie gaat verlopen de komende weken, maanden!

Laat dan de ervaringen maar weten!

9. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Bij mij ging het precies zo, alleen dan nog sneller. Eerste pijnlijke wee had ik om half 11, en iets meer dan 4 uur later was ze er. Maar over de volgende keer hebben ze niets gezegd.
    En het verlagen van de wee opwekkers had ook geen effect.

10. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Nog ongeveer 9 weekjes dan kan ik mijn ervaring vertellen van de tweede. Nog ff wachten dus. Bij mij is het infuus continue opgeschroefd, het schoot echt niet op. Erg fijn in zo'n weeenstorm. :(

11. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Nou...mag hopen dat de 1e bevalling geen graadmeter is voor de 2e bevalling...

Ik ben ivm langdurig gebroken vliezen ingeleid.
    Kreeg het infuus om 8.00 's ochtends, kreeg vrij vlot weeen, maar ben 1.37 's nachts pas bevallen... 17.5 uur in totaal dus... :confused:

Heb van de 1e een hele zware bevalling gehad.
    Heftige weeen, langzame ontsluiting, vanaf 8 cm al pers-weeen, na volledige ontsluiting 1.5 uur geperst en uiteindelijk is ons meisje met de vacuumpomp gehaald.
    Maar ons meisje was 4506 gram, dus heeft nu wel ruimte gemaakt.
    Daarom ben ik nu ook maar positief ingesteld...erger dan de 1e bevalling kan het nooit worden. ;)

Liefs Elly.

Share This Page