Hoi, Bij 21 weken was mijn meisje bijna 3 weken dikker (buik en been omtrek) dan leeftijdgenootjes. De echoscopiste zei dat het waarschijnlijk wel bij zou trekken.. maar.. Nu had ik gisteren een pret echo 28w2 en de buikomtrek (lengte gaf 28w1 dag hoofdje 28w4) gaf 30w5 aan! Dus ruim 2,5 week meer. De echoscopiste zei dat dat prima is. De baby beweegt veel, blaas was gevult, maagje was gevult en hart zag er goed uit, evenals navelstreng etc. alles was verder normaal. Maar nog steeds veel dikker dan andere babies. Maar ik las ook dat een baby rond deze tijd wel 200 gram per week aankomt, dus dat mijn baby dan nu niet 1200 maar wel 1700 gram zou zijn!? Dus dan is mijn kind dus echt veel dikker dan normaal. Ik ben zelf erg slank (familie en mijn vriend ook), strikt vegetarisch en helaas nog steeds niet helemaal (max 5 pd) gestopt met roken, dit is een meisje en het is mijn eerste. Dus gezien dat profiel is een zware baby niet bepaald te verwachten. Voor de echo's was ik juist bang dat mijn kleine te licht zou zijn, niet andersom! Dus hoe kan het dan komen? Is het dan puur genetisch? Mijn oma heeft 3 kinderen gekregen van 6.5 (meisje eerste), 8.5 (jongen 2de) en 9 (jongen 3de) pond, ik was zelf maar 6 pond, enige en meisje. Of zit het in de vega voeding? Ik drink veel soja peuter melk met ijzer en vitamines, eet veel sesam en dergelijke, en ik drink heel veel fruitsap, voor omega 3 neem ik lijnzaadolie. Alvast heel erg bedankt!
Hoihoi, Geen zorgen de metingen zijn echt normaal! Het buikje is in omvang wat groter maar dat word veroorzaakt door de gevulde maag. Ook is en blijft het een schattig een echo. zoals jemisschien gezien hebt kan je nooit exact meten, de omtrek word gemeten door een rondje te trekken,dt kan ovaal worden gemaakt maar een doorsnede van een buik is niet rond of ovaal daardoor is het nooit exact. Jou kindje word precies zo groot als jou kindje moet zijn. Maar deze metingen zijn niet afwijkend. Imke