ik heb sinds gister last van me buikkrampen zo erg dat ik er geen raad mee wist. en sinds gisteravond heel erg diaree loop helemaal leeg van onderen. wat kan ik het beste eten om van de diaree af te komen?
volkoren brood, bananen, vezels, ontbijtkoek en er komen vast meer tips! en veel water drinken, je verliest enorm veel vocht als je diarree hebt
Vezels zijn juist net wat je even moet vermijden bij heftige diarree gewoon wat lichte beschuitjes, met jam eten, kruidenthee zoals kamille en venkel (niet teveel venkel trouwens ivm je zwangerschap), banaan kan idd wel, want bananen hebben een 'stoppend' effect op de buik.
Rijst koken met iets teveel water, afgieten en dan het rijstewater opdrinken. Helpt erg goed tegen diarree. En idd, vezels maken de stoelgang makkelijker, witbrood bijv. verstopt. Dus lekker paar sneetjes witbrood eten Vind het erg apart dat erg gezegd word dat je bij diaree juist vezels moet eten, ook al zou het van een proffesional komen. Snap het niet helemaal. Ik hoor mijn hele leven van alle kanten juist het tegenovergestelde?
rijst in veel water koken.. en veel drinken... wat heb je de dag er voor gegeten? ik krijg het echt als ik te vet heb gegeten, daar wordt ik meteen voor afgestraft!
Ik heb meestal zo'n beetje chronisch last van mijn darmen, volkoren producten etc mogen wel. Dat alleen witbrood, (onrijpe) banaan, slappe thee en beschuitjes zouden helpen zou volgens mijn internist achterhaald zijn. Maar ik moet wel zeggen dat ik me daar nog wel het prettigst bij voel omdat ik dat van thuis zo gewent ben Maar het zou niet nodig zijn heb ik begrepen. Mocht je last van je buik hebben, en toch zin hebben om iets te snoepen: pure chocolade zou ook best goed zijn! Mmmm... beterschap!
rijst koken,met een stukje kipfile erbij,afgieten na zoveel minuten en dat samen opeten,helpt heel goed tegen diaree en als toetje een banaan