Al drie dagen hoofdpijn

Discussion in 'Gezondheid' started by RoAn1981, Feb 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Ik heb sinds vrijdag elke dag hoofdpijn gehad, niet super erg maar wel zo vervelend dat ik er nauwelijks mee kan functioneren. Nou weet ik dat je wel paracetamol mag, maar ik voel me niet zo goed bij 3 dagen achter elkaar de maximale dosis van 6 per 24 uur...Ik moet morgen naar de vk, dus zal dit aankaarten maar wat doe ik op dit moment? Ik heb er vanochtend 2 geslikt. Wat zouden jullie doen?

2. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

Jul 17, 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    4 gram per dag is maximaal, dit slik ik nu ook al 2 weken en ik mag nog 5 weken door gaan, tot mijn bevalling i.v.m. migraines..

3. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

Apr 25, 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook heel veel hoofdpijn en slik daarvoor ook paracetamol, ik neem er meestal nooit meer dan 4 op een dag.
    Maar mijn verloskundige zei dat je best voor een paar dagen de maximale dosis mag hebben.

4. MWB

MWB Bekend lid

Dec 7, 2011
    907
    0
    16
    Niet vergeten om bij hoofdpijn ook veel water te drinken. Kan soms ook schelen!

5. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

Jul 17, 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Is het al beter?

6. Bri

Bri Niet meer actief

Paracetamol werkt het beste als je een paar dagen maximale dosis neemt, en dan echt goed verdeeld over het etmaal. Dus bijvoorbeeld 3 keer per dag, met 8 uur er tussen, 2 tabletten nemen.
    Als ik echt zo veel last van hoofdpijn had zou ik die pcm wel nemen, voor max een week of zo. Als daarna die hoofdpijn nog niet weg is, zou ik eens langs een huisarts gaan om te kijken wat de oorzaak is (en naar de vk, om je bloeddruk eens extra te laten checken!).
    Let inderdaad op dat je genoeg drinkt.

Ik heb pas een maand met hoofdpijn gelopen (lichte hersenschudding - niet zwanger). Toen mocht ik twee weken lang de max dosis pcm gebruiken. Niet langer, omdat het dan juist weer hoofdpijn kan veroorzaken. Dus langer dan twee weken zou ik het sowieso niet nemen.

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Vanochtend toch weer met hoofdpijn wakker..Ik heb gister bij de verloskundige controle gehad: mijn bloeddruk was prima en uit de urinetest bleken geen suikers of eiwitten, dus zwangerschapsvergiftiging is uitgesloten. De verloskundige had zoiets van: ik vrees dat dit wellicht gewoon bij jouw klachten van het derde trimester hoort. Nou, ben je mooi klaar mee...Ik probeer nu heeeel veel water te drinken, en nu gaat het redelijk. Er is nog een zweempje hoofdpijn over. Maar ik heb nog niets hoeven slikken, dus dat valt mee.

Share This Page