Einde bv> hormonen van slag?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamavanJenY, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Dag dames,

Toen jullie gestopt waren met bv, kregen jullie last van hormonen?

Ik voed alleen nog in de nachten, maar ze slaapt sinds kort Door.
    Ze is 1 jaar.
    Dus lang gaat het niet meer duren voordat het over is, waar ik helemaal achtersta btw.

Ik ben altijd gevoelig geweest voor hormonen, dit laatste jaar was echt pittig kwa ontwangeren.
    Maar sinds een paar dagen (sinds ze dus doorslaapt en ik weinig voeding produceer) herken ik het sombere gevoel wat ik vooral in mijn kraamweek heb ervaren.

Cb zei dat ze dit nog nooit had gehoord dat het lichamelijk effect kan hebben met stoppen van bv, maar ik lees dus dat er wel degelijk hormonaal iets kan gaan schommelen.

Dus mijn vraag aan jullie, hebben jullie lichamelijk iets gemerkt van het stoppen met bv?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ben nog niet gestopt, maar bij het minderen kreeg ik vreselijke warmte/ opvliegers. Nu zit ik een tijdje op deze hoeveelheden en is het weer beter geworden. Heeft wel even geduurd.
    Kan best hoor dat je door hormonen je anders voelt. Je lijf moet er ook aan wennen.

3. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik werd pas ongesteld toen ik volledig stopte met de bv. Bij de oudste na een jaar, bij de 2e na 6 maanden. De jongste is nu 5 maanden en krijgt nog bv, nog geen cyclus te bespeuren. Bij mij wordt die hormoonhuishouding dus sowieso beïnvloed door de bv.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Jep! Paar dagen na het stoppen was ik behoorlijk emotioneel en kon ik weinig hebben (beetje menstruatie klachten) was bij bijna 8 maanden. Sinds het stoppen ook menstruatie met migraine en sowieso een stuk meer hoofdpijn. Volgens mij ha kan dit echt wel te maken hebben met de hormoonhuishouding die alles weer op een plekje aan het leggen is.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee totaal geen last van gehad. Ik had allang weer een cyclus toen ze besloten te stoppen. Cyclus kwam op gang toen ze 21 maanden waren, maar daarna hebben ze nog wel een paar jaar doorgedronken.
    Hormoongedonder heb je vrijwel alleen als je te vroeg afbouwt.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.180
    35.854
    113
    Ik had er vooral heel veel last van toen mijn dochtertje met 13 maanden ruim 2 weken de borst weigerde, ik voelde mij toen heel depressief (door de hormonen denk ik).
    Toen ik na 2 jaar stopte merkte ik het ook nog wel, maar dat was niet heel erg.

Deel Deze Pagina