Ik moet bevallen in het ziekenhuis. Wij willen familie e.d. niet inlichten als het is begonnen. Die horen het pas als ze geboren is wij een beetje bijgekomen zijn. Maar nou zit ik dus met zorgen om de hond. Hij kan wel een uurtje of 6 max alleen zijn maar goed zo snel zullen we niet thuis zijn neem ik aan. Hoe hebben andere hondenbezitters dat gedaan?
Wij hadden afgesproken dat de hond naar mijn schoonouders zou gaan als de bevalling begon. Ik ben uiteindelijk ingeleid dus hebben we hem de dag vantevoren al gebracht. Hond is daar de eerste week ook gebleven. Daarna heeft ze een paar dagen zonder (onbekend) bezoek kunnen wennen aan de baby. Is je hond gewend aan een pension? Dan zou je hem ook daar kunnen brengen als je het niet aan familie wilt/kunt vragen.
Onze hond was gewend om alleen te zijn, dus voor ons was het niet zo'n groot probleem. Daarnaast hadden wij iemand die de hond voor ons uitliet als wij niet thuis waren en hij kon niet mee, dus die hebben we gebeld zodat zij hem even een kwartiertje uit wilde laten 's ochends en 's middags. Mijn man is daarna 's middags naar huis gegaan toen de kleine was geboren en wij nog in het ziekenhuis waren. Dus wellicht een uitlaatservice regelen?
Heb je een goede band met je buren? Je zou een van je buren (kinderen van de buren) kunnen vragen of die je hond kunnen uitlaten en voeren?
het probleem is dat ik niet ingeleid word. Kan dus niks vooraf bespreken. Aangezien het midden zomer is schat ik de kans klein in dat er nog een pension in de buurt is waar hij terecht kan onverwachts. er zit hier geen pension in de buurt die accepteert dat je eigen voeding meeneemt. En die van ons mag geen brokken. Voor uitlaatservice beetje zelfde verhaal. Je kan niks van te voren bespreken. Al kan ik proberen een aantal te bellen om te vragen of wel onverwachts een hondje exta kunnen hebben. Buren zou misschien wel een goed optie zijn. Dan kan ie gewoon thuis blijven. Dat is voor hem ook stuk rustiger. maar is over hebben met vriendlief. Bedankt voor de reacties!
Onze hond is naar mijn ouders gegaan tijdens de bevalling en in de kraamweek. Wilde in het ziekenhuis bevallen, maar omdat het heel snel ging ben ik thuis bevallen. Ik ben blij dat de hond daar niet bij was. En tijdens de kraamweek komen er ook zoveel vreemde mensen langs, verloskundige, kraamhulp, dokter, hieprikmevrouw etc. We wilden dat de hond rustig kennis zou maken met de baby en hem niet zou associeren met zoveel onrust. Maar onze hond is ook erg schuw naar vreemden.
Ik ging onverwachts naar t ziekenhuis ivm pijnstilling en we hadden niks geregeld. Onze hond was dus ongeveer 9u alleen maar dat kan ze ook heel goed.
Bij ons hebben de buren voor hem gezorgd we zijn 24 uur weg geweest dus dat moest ook wel. Hoever het nu gaan doen is nog een beetje twijfelachtig. Of ouders komen hier voor zoon en hond. Of zoontje gaat naar opa en oma, hond blijft dan thuis en wordt uitgelaten door ouders/buren. Voorkeur gaat uit naar alleen thuis laten. Merk dat hij al best gestrest/zenuwachtig is en zich erg afzondert van ons. Als er dan ook nog eens anderen een dag hier zitten dan maakt dat het er niet relaxter op voor hem. Daarom laat ik hem liever alleen thuis en dat iemand hem dan af en toe uitlaat als dat nodig is
Ik heb vrindien gevraagt of ze kon hond nemen als weeen begonnen zijn. Kon dag/nacht brengen heen. En goed ook want bevalling duurde 36 uur plus 3 dagen in kraamhotel. Deze keer weet ik dat ik keizersnede krijg en omdat ik nog dochter heb moet mijn man thuis overnachten. Hij gaat dus niet altijd bij ons aanwezig zijn maar kan hond ook dus uitlaten etc. Je hoeft toch niet iedereen inlichten? Kijk wie kan voor hondje zorgen (buren/vriendeb/familie) en vraag of je direct hondje kan brengen als je naar zh gaat
Bij onze oudste ging onze hond naar vrienden(buren ), bij de tweede was mijn moeder thuis ,ze was er voor de oudste. Bij de derde is hij meegegaan naar mijn schoonouders. Ik ben bij alle kids in het ziekenhuis bevallen.
Ik ben ingeleid dus wist uiteindelijk precies wanneer ik ging bevallen. Had er ook al rekening mee gehouden dat we een nachtje moesten blijven wat ook zo was. Onze hond is dus even naar mijn moeder gegaan. Toen wij de volgende dag uit het ziekenhuis thuis kwamen was mijn moeder er samen met onze hond. Gelijk maxi cosi met baby op de grond gezet zodat ze even aan hem kon ruiken en toen was het goed.
Wij gaan de hond in de tuin zetten als we moeten vertrekken naar t ziekenhuis. Voor die ene keer plassen en eventueel poepen in de tuin, dat is dan maar zo... Wij weten al dat we even moeten blijven, maar dan is t toch bekend dat de kleine al geboren is bij familie. Daar gaat hij dan even logeren. Maar zodra wij thuis zijn komt de hond ook weer hoor, kan hem echt niet missen!
Wij hebben 2 honden, 1tje extra gekocht voor zulk soort dingen als we langer weg zijn. 6 uurtjes soms 10 uurtjes redden ze wel. Ze liggen heel de dag te maffen en hoeven daardoor dan niet zo nodig! Natuurlijk proberen we altijd 4 a 5 X per dag de hond uit te laten. Je kan ook 1 vriendin ofzo vragen die wat vaker vrij is om te vragen als je gat bevallen of je op haar kan rekeningen voor je hond even uit te laten in de tussen tijd.
Ik ben ingeleid, dinsdagavond kreeg ik de ballon, manlief is gebleven totdat ik ging slapen en is toen thuis gaan slapen voor de hond. Is de volgende ochtend vroeg terug gekomen en toen gebleven totdat bij mij de vliezen waren gebroken, ik aan de weeën-opwekkers lag en de ruggenprik had gekregen, toen was het toch een kwestie van afwachten en is hij rond 15:00 weer naar huis naar de hond toe gegaan en om 17:00 terug gekomen. Daarna is hij gebleven tot na de bevalling en is pas de volgende ochtend om 07:00 naar huis gegaan voor de hond (ik moest met zoontje 24 uur blijven ivm vacuüm bevalling). Het scheelt wel dat mijn mopsje zijn urine echt heel erg lang kon ophouden, hij plast gewoon echt niet binnen, althans toentertijd niet. Momenteel heeft hij blaasproblemen en moet hij 5 keren per dag wandelen, maar goed, hij is ook bejaard.
Hier kan het niet anders dat ze alleen blijft. ze vertrouwd geen andere mensen en niemand kan haar uitlaten. gelukkig kan ze dat wel voor een keertje. stuur vl na de bevalling gewoon naar huis om de hond ff te doen.
Bij de eerste bevalling dacht ik thuis te gaan bevallen. Uiteindelijk met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. En de honden zijn die tijd alleen geweest, ging prima. Moet eerlijk zeggen dat ik op dat moment ook niet echt meer aan ze gedacht had... maar mijn man heeft bij thuiskomst ze meteen uitgelaten. Bij de tweede bevalling werd ik ingeleid. Toen heeft mijn moeder op onze dochter gepast en de honden uitgelaten.
Ik hoef inderdaad niet iedereen in te lichten nee Maar als ik hem naar mijn ouders zou brengen komen er scheve gezichten als ik mijn schoonmoeder niet zou inlichten. Daarbij zijn mijn moeder en schoonmoeder beide veel te grote zenuwpezen en wil ik ze het wachten niet aan doen. We hebben verder geen vrienden die op hem zouden kunnen passen. Iedereen werkt full time en die ene vriendin die het wel zou kunnen heeft een eigen hond waar ze der handen aan vol heeft en waarmee het niet heel erg goed klikt. We willen hem niet los de tuin in laten. Hij blaft naar alles wat ie voorbij ziet komen en blijft doorgaan als je hem daarin niet corrigeert. Inleiden zou wel makkelijk zijn, dan kunnen we wel een pension bespreken haha. En dan het pension nemen waar we hem vaker brengen waar ie wel eigen eten krijgt. Dat wil ik niet als we hem spontaan zouden moeten wegbrengen aangezien het zeker een half uur rijden is vanaf hier. Hij kan overdag zo wie zo een uur of 6 alleen zijn. Toch maar overwegen de buren te vragen. Dan kan ie gewoon lekker thuis blijven. En het ziekenhuis is niet ver dus mijn man kan eventueel ook een keer heen en weer rijden als het echt zou moeten.
Mijn vriend bracht de hond naar zijn ouders toen de verloskundige was geweest en ik inderdaad 4cm had.
je kunt ook vragen of je buren stand by willen staan voor het geval dat je man niet lukt, dan heb je in ieder geval een optie maar ben je niet verplicht dit te doen.