hoi, wie zijn er net zo gek als mij op kostuumdrama's? Hoeveel heb je er op de plank staan? Wat vind jij de mooiste film of serie? Ik ben benieuwd hoeveel mensen deze interesse met mij delen. Ik heb zelf 40 kostuumdrama's op de plank staan. Mijn favoriete zijn de verfilmingen van de boeken van Jane Austen en met name Pride & prejudice. Verder volg ik op dit moment Downton Abby op de televisie en wil ik erg graag naar de bios als Anna Karenina draait. Anna Karenina - Official Trailer (2012) [HD] - YouTube
Pride and prejudice is hier ook favoriet! Anna Karenina wil ik ook graag zien, ook al vind Jude Law wel ontzettend lelijk in die film!
ik ben het helemaal met je eens met jude law. heb je ook een grote collectie kostuumdrama's op de plank staan? heb je nog aanraders?
Nee heb geen grote collectie. Ik heb laatst via UPC on Demand de serie War and Peace gekeken. Vond ik ook erg mooi.
Oh ik ben echt enorme fan van kostuumdrama's! Ik ben gek op the tudors (zoooo jammer dat de serie niet verdergaat) pride and prejudice, the duchess, the other boleyn girl, films over Marie Antoinette... Heerlijk! Ik lees er ook veel over. Geef wel duidelijk de voorkeur aan historisch juiste verhalen.
Pride and prejudice (de originele, met Colin Firth) en Downton Abbey zijn ook mijn favorieten. Heerlijk wegdromen bij andere werelden! Ook erg genoten heb ik van: Elizabeth The other Boleyn girl The girl with the Pearl Earring Shakespeare in love The King's speech Amadeus The Strauss Dynasty Wuthering heights
hier nog een dol op kostuumdrama's. Jane Austen, Charles Dickens etc verfilmingen heerlijk om naar te kijken. Mijn favoriet naast P&P (met Colin Firth) is The Buccaneers. Van Sinterklaas heb ik 'the Aristocrats' gekregen, heerlijk om weer te zien
@ marieke1983, ik heb een keertje ergens gelezen dat ze er wel een vervolg op wilde maken op tudors over de kinderen. heb je ook borgias gezien? zoniet dan is dat zeker ook een aanrader. @ all, ik zie films langskomen die ik nog niet gezien heb. hebben jullie ook persuasion en mansfield park na het boek van jane austen gezien.
Ik keek toen ik jong was met mijn moeder North & South. Daar was mijn moeder gek op en moest ze natuurlijk aan haar dochters doorgeven. Het is wel oud, maar vind het echt een mooie miniserie. North and South (TV mini-series 1985– ) - IMDb Alle films die hier genoemd worden heb ik ook bijna allemaal gezien, hou ook echt van zulke films.
Ik vind het ook geweldig, alle genoemde films gezien Gelukkig deelt een vriendin van mij deze hobby dus we kijken ons een ongeluk
hier ook een fan !!! ik heb op de plank of gezien: - The tudors - The borgias - Marie Antoinette - The other boleyn girl - Elizabeth - Elizabeth; The golden age - Perfume; The story of a murderer - Les Adieux à la Reine - Titanic - A Royal Affaire - The duchess - Hysteria - Amadeus - Memoirs of a Geisha en nog meer
Hier ook een fan. Mijn favorieten: The Duchess The Other Boleyn Girl (heb ook de boeken gelezen) The Young Victoria Elizabeth + The Golden Years Little Women Marie Antoinette
Deze heb ik op de plank staan, maar niet allemaal gezien en misschien nog ergens wat liggen. pride & prejudice sense & sensebility mansfield park northanger abby persuasian emma (2 verschillende) tess of the D'urbervilles Tristan & Isolde Elisabeth + golden ages Golden bowl great expectatie's Jane Eyre Fingersmith The other boylen girl Madame Bovery Gone with the wind sissi (nieuwe versie) cranford Daniel Deronda Silk the duchess the young victoria charles 2 the barchester chronicles as you like it Marie Antoinnet lover's prayer wuthering high golden bowl pillars of the earth vanity fair scarlet black the buccaneers lorna doon nicholas nickelby miss austen regrets greenwood tree bright star the old curiosity shop volg op dit moment: downton abby en straks weer nieuwe seizoen van borgias