Knutsel ideeen GO.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Gerdatje, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Misschien leuk om als GO onder elkaar wat leuke knutsel ideeën uit te wisselen.

* Je kunt leuke dieren maken met de handjes van de kinderen.
    * Hand om tekenen en dan met wattenstaafjes je botten maken.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik geef mijn onderschrift als ideeën;)

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik ben dan wel geen gastouder, maar ik ben jou wel heel dankbaar voor je tip(s)! Dat wordt vele uurtjes knutselen met mijn dochter!

Bedenk je dat allemaal zelf, of haal jij ook weer ergens je inspiratie vandaan?

4. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik werk zelf als gastouder met thema's. Nu bijvoorbeeld het thema vissen. We lezen de boeken: 'Hoera voor vis' en 'De mooiste vis van de zee'.
    Wat we al geknutseld hebben:
    een kleurplaat van een vis helemaal gek ingekleurd, net als de vissen uit Hoera voor vis.
    Een werkplaat met opdrachten over vissen gemaakt.
    De mooiste vis van de zee ingekleurd met glitterlijm.

Wat we nog gaan maken:
    Een vis van strijkkralen
    Een vis inkleuren met wasco
    Een doolhofvispuzzel oplossen
    Een aquarium maken
    Octopus knutselen van een w.c.rol

Een oud thema was Rupsje Nooitgenoeg en toen hebben we een rupsje geknutseld van een eierdoos
    Een vlinder gemaakt met crêpepapier.
    Een kleurplaat ingekleurd

Ideeën haal ik van internet.

5. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Dat is wel een super leuk idee Kyra.
    Hoe lang duurt zo`n thema?

6. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Het ligt er een beetje aan hoe lang het thema duurt. Meestal probeer ik een week of 4 à 5 aan te houden.

Op internet zijn er heel veel juffen die alles per thema op hun website hebben staan. Ze geven dan aan welke boekjes ze gebruiken, welke knutselwerkjes zij maken, welke kringspelletjes en oefeningen ze doen en welke liedjes ze zingen. Daar is echt heel veel over te vinden.

Misschien nog een kleine tip: ik koppel altijd een prentenboek aan het thema. En soms gaan we met z'n allen naar de bibliotheek om dat boek te halen en dan heb je gelijk weer een leuk uitstapje erbij.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is een combinatie van...ik vind dingen op internet, ik verzin dingen zelf en ik heb nog een werkmap van toen ik op het kdv werkte en haal daar veel uit.

8. tuc

tuc Niet meer actief

O ik werk overigens ook in thema's. Ben nu nog een beetje met zomer bezig...maar ik kan niet wachten tot we met herfst kunnen beginnen. Dat vind ik om te knutselen veruit het leukste thema

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ja, de herfst is veel leuker dan de zomer. :D

Voor ideeën ben ik groot fan van Pinterest. Ook van gewone sites, maar op Pinterest vind ik vaak meer originele dingen, wat ik zelf erg leuk vind. :)

Deel Deze Pagina