meiden zijn wij nou zulke beesten? we wonen hier een jaar ruim hievoor hadden we geen klikos maar hadden we een ondergrondse container waar je echt alles in mocht gooien dus nooit een stinkende kliko bij je deur of wat dan ook nou zijn we hier komen wonen , hebben we een blauwe kliko voor papier een groene en een bruine zoals iedereen denk ik kon er ook nog plastic zakken bij krijgen voor me plastic van de gemeente maar we vinden onzelf hier geen recyceling terein voor de gemeente als wij een week verder zijn puilt echt die hele groene kliko helemaal uit en het papier is dan ook redelijk vol aant raken bij 2 weken zijn we god dankbaar als die vuilnis wagen komt en oeeeeh als we hem ooit zouden vergeten dan hebben we echt: youstin whe've got a problem .... maar goed me man zet altijd de kliko's aan de weg en vroeg eens of ik mee wou lopen met hem dus ik zeg nog: waarom moet ik kijken naar die stinkdingen ? hij tilt de deksels van een stel klikos open en ik zweer je : hoe leven die mensen? herbruiken die alles of wat? echt halve klikootjes.... komen wij althans hubbie met zweet op ze voorhoofd elke keer die klikos brengen voor aan de weg waarvan en nog een zak of 2 a 3 bij de overige kliko's schaamteloos word ingekwakt (die halfvol zijn ja die van de buurtjes) ik vind het gewoon belachelijk dat ze niet elke week komen voor die groene , en ik heb al maat xl he je hebt 2 maten geloof ik wat moet dat worden van de zomer! ben als de dood voor die ...beesies oowe dan kan je me opvegen dus iemand tips????? alle lege pakken drinken reclame folders en kranten worden al in de baluwe gekiept maar waar laten we de rest???? oja dat was de bedoeling van mij topic eigelijk...herkennen mensen zich hier in ?
euhm geen idee hoe dat daar in z'n werk gaat maar wij hebben een grijze die om de 2 weken geleegt word daar gaat dus alles in gaat elke keer nog goed geen kleppen die openstaan om dat ie bomvol zit oud papier wordt hier 1x in de maand opgehaald moeten we in dozen doen dus geen kliko hiervoor de groene kliko mag hier alleen tuinafval in en kattenbak grind wordt ook om de 2weken geleegt en plastic verzamelen wij niet want dat moet in zakken en waaid gewoon de straat op hier
ja dat was ook zo leuk tafareel om te zien hier met de herfst was het en overal lagen bladeren en ook overal lagen plastic zakken midden op de weg ...nee erug handig hoor!
mag ik vragen wat je allemaal in die groene kliko gooit dan? Zeker in de winter (wanneer je geen tuinafval hebt) vind ik het wel een beetje vreemd dat ie na een week al vol zit. Wij zetten zowel de groene als de grijze (bij jou bruin) in de winter gemiddeld iedere andere week (ze komen hem hier wel iedere week ophalen) buiten, en dan zijn ze nog niet echt vol... En dat terwijl ik iedere week 3 grote caviakooien aan houtsnippers erin gooi. gooi je er echt alleen 'bio-afval' in?
Hmmm, de grijze zit bij ons wel na twee weken propvol, maar de groene echt niet hoor vooral in de winter zit er vrij weinig in. Vraag me af wat jullie er wel niet allemaal ingooien
sorry ik herken me er niet in. Bij ons is de container nooit vol, zelf de helft haalt ie niet eens en we scheiden alleen groen afval. Rest mag gewoon in de grijze hier. (behalve papier natuutlijk) Maar ik denk dat het ook wel verschil uitmaakt of je kids hebt of niet. Of je vaak thuis bent enzo. Ik bedoel wij zijn met z'n 2-en en ik kook vers, dus daar heb ik bijna geen afval van. Koekjes bak ik vaak zelf, dus geen verpakkingsafval. Wij hebben een nee/ja sticker, dus weinig oud papier. Bij de buren hier, met kids, is de container ook vaak vol hoor, want die hebben bijv. kids die nog luiers dragen. Dus die gooien vaak wat bij ons in. Als je voor jezelf zeker weet dat je alles netjes scheidt en niet teveel koopt en het vervolgens weggooid, zou ik me er dus niet zo druk over maken.
hoi! de groene wordt bij ons in de lente tot najaar elke week geleegd.. maar zelfs dan zit ie nog niet vol! wat gooi jij er in de winter dan allemaal in dat ie zo vol zit??? ben wel benieuwd naar! de grijze wordt 1x in de twee weken geleegd en met een beetje proppen zit die ook vol. onze papier container wordt 1x per maand geleegd en die zit dan meestal erg vol (vooral met reclame rommel en dozen etc etc...) maar lege pakken drinken mogen toch niet in de papier container??? want daar zit toch een soort van beschermlaag in het pak? nou miss nog een 2e container aanvragen!?? Ella
De grijze die zit meestal al vol voor de 2 weken om zijn. De groene niet hoor, dat redden we prima en dan leeg ik er zelfs nog twee keer per week het konijnenhok in.
De groene lukt meestal wel. (gooien we ook alleen groente-fruit en tuinafval in) De grijze is hier echt altijd helemaal vol en regelmatig rijd mn vriend nog ff langs de stort tussendoor omdat we het niet redden. In de zomer de containers iedere keer schoonmaken met chloor en zakken gebruiken scheeld n hoop met als die vieze beestjes. Liefs mij
De groen puilt in de lente/zomer geregeld uit ,door het tuinafval, maar verder is hij echt amper vol, we hebben een klein formaat. Wat gooien jullie er allemaal in dan? De grijze kliko puilt hier wel elke 2 wkn uit. De blauwe wordt 1x per maand geleegd en dat gaat altijd net
wij hebben maar 1 container, ene helft voor restafval, andere helft voor groen wordt wekelijks geleegd maar zit elke week vol. nu gooi ik in het groen niet zoveel meer, dat koekt aan, gaat stinken etc
Meid wat gooi jij in hemelsnaam in die groene container? Daar mag alleen gft-afval in he? Dus aardappelschillen, restjes fruit/groente/eten, tuinafval. Ik denk echt dat jullie verkeerde dingen in dat ding gooien, want het lijkt mij echt onmogelijk om dat ding in de winter uberhaubt vol te krijgen. Onze grijze container daarentegen (jullie bruine) wordt iedere 2 weken geleegd en deze zit wel altijd proppie vol.
Ben ook erg benieuwd wat je in de groene gooit. Want volgens mij is gft toch niet zoveel in de winter? In zomer hier soms ook proppen, met tuinafval en gras. Maar in de winter alleen groente en schilletjes enzo, en een keer een bos bloemen. Maar vol krijgen lukt dus echt niet in de winter...
Hier hebben we ook een groene en bruine container. De groene is voor het restafval. Ik denk dat dat bij de TS ook het geval is. En dan is het niet zo vreemd dat die elke keer zo vol zit Nu wij het plastic apart houden, scheelt dat wel veel ruimte in de container. Gelukkig hebben wij 2 groene containers (groot gezin), maar ook deze zitten na 2 weken helemaal vol
De groene kliko is echt alleen voor GFT (Groente Fruit Tuin) afval, dus hoe krijg je die in de winter in godsnaam helemaal vol? De bruine c.q. grijze kliko is voor restafval. Onze kliko's worden om de week geleegd (ene week groen andere week bruin) en die bruine zit dan wel echt proppievol. De groene bij lange na niet. In de zomer wel, want dan hebben we ook tuinafval enzo. Ik moet wel zeggen dat ik aardappelschillen enzo gewoon in een vuilniszak gooi die vervolgens in de bruine kliko gaat. Als ik etensresten in de groene bak ga gooien wordt het zo'n smerig gebeuren, dus dat doe ik niet...
De groene is niet voor rest afval, de groene is voor GFT afval. Als je je restafval erin gooit is hij inderdaad snel vol. Restafval hoort in de grijze/bruine, papier in de blauwe en gft in de groene Eventueel kun je dan het plastic (wat je dus in de grijze/bruine zou mogen gooien) ook nog in een speciale zak/bak kunnen doen.
Hier is het juist bruin gft en groen rest afval. Verscheelt per gemeente Wij houden sinds een 2 maanden het plastic apart in zakken en nu zit er bijna niks meer in de groene container misschien 2 zakken of zo. EN ze komen het plastic gewoon aan huis ophalen. @TS maken jullie alle verpakkingen wel plat?
Het verschilt inderdaad per gemeente hoor, de kleur van de bakken! Hier een grijze en groene bak, de grijze word hier om de 2 weken geleegd maar is altijd bomvol!
Dat verschilt per gemeente Wij hebben een bruine bak voor de gft, en een groene voor restafval. Erg verwarrend als je net verhuisd bent hoor