mischien had ik moeten zeggen dat bij ons de groene dus de grijze is...hahaha nee we hebben een bruin voor tuinafval ect en die groene voor het gewone vuil.... en idd die pampers ...daar vult die ook al aardig van hoor
hahaha ik ben geen rob van eige huis en tuin hoor hahaha nee ik bedoelde dus de grijze...maar wij hebben een groene hier ...
Wij hebben hier ook altijd een overvolle kilko maar wij hebben 1 kliko iets groter dan de grijze en die is dan in 2e gedeeld. 1 deel voor groen en 1 deel voor grijs. Maar in het grijze gedeelte past bijvoorbeeld geen vuiniszak dus dat is altijd een gedoe! Kan me er elke keer weer kwaad om maken haha zucht.. Oh ja en ik scheid mn afval dus ook niet want dat is niet te doen want ik heb het groene deel ook nodig voor vuil voor in het grijze gedeelte..
Wij hebben een grijze container voor het gewone huisafval Een groene voor het GFT. Een blauwe voor het oud papier. En sinds kort moeten we het plastic ook apart inzamelen. Daar hebben we plastic zakken voor gekregen van de gemeente. Vandaag wordt de blauwe papiercontainer geleegd. Nu moeten we daar de volle zakken met plastic afval in doen en die wordt dan donderdag geleegd. Nu we het plastic apart moeten inzamelen, is onze grijze container veel minder snel vol. En het valt me nu opeens ook heel erg op hoeveel plastic wij wel niet verbruiken. Allemachtig! Aan een kant vind ik nog een container erbij helemaal niet handig en ook geen gezicht, al die containers bij je huis. Aan de andere kant: we komen nu ruimte tekort voor al dat plastic afval. We hebben zo'n speciale afvalbak voor pastic afval gekocht bij de Marskramer, maar dat ding zit binnen no time vol. We hebben ook al plastic afval in de schuur staan. Ik weet niet waar ik dat allemaal kwijt moet nu daar geen container voor is! En dan nog... Ik heb gehoord dat ze hier in Drenthe bij het afvalverwerkingsbedrijf bezig zijn met het plaatsen van een machine die automatisch het plastic scheidt uit het huisafval. Met als gevolg dat apart plastic inzamelen eigenlijk totaal overbodig is! Dus wat het nut daar dan van is....
zit er bij jullie geen inzamelpunt voor luiers? dat scheelt echt een boel! en plastic scheiden ook! wij scheiden eigenlijk alles wel... ijzer-glas-papier-plastic-gft-luiers-rest
Wij hebben een bruine kliko voor groente- fruit- en tuinafval, en een groene kliko voor overig. Daarnaast houden wij zelf glas, papier en plastic ook apart. De kliko's worden hier ook om de week geleegd, de ene week de groene, de andere week de bruine. Wij redden het altijd prima met die 2 weken. Maar ik zie er inderdaad genoeg langs de kant van de weg staan die uitpuilen en waarvan de klep niet meer dichtkan. 2 weken is voor ons wel genoeg, maar als wij niks apart zouden inzamelen zouden we het ook bij lange na niet redden hoor. Maar 's zomers mogen ze van mij wel iedere week geleegd worden hoor, want dan hebben wij steeds last van die vieze maden erin, echt ranzig....
onze groene wordt ook per 2 weken geleegd. Is best te doen, als je alles goed platstampt. Wij doen de zak nooit helemaal vol, doen em dicht en dan even erop stampen dasn is alles 2x zo plat en kan er meer in.
Wij hebben er ook nooit veel in hoor. Tuinafval gaat op de composthoop. Etensresten gaan naar de kippen. En wat overblijft in de gr. container...
Wij hebben 'n groene waar achterin het restafval moet en voorin het groenafval. De grijze is voor oudpapier. De groene wordt iedere week geleegd en de grijze 1 keer in de 4 weken. De grijze komen we te kort aan. De groene eerst ook, maar sinds we het plastic afval eruit laten hebben we nog ruimte over.
Wij hebben een groene voor papier, die wordt 1 keer in de 4 weken geleegd. de bruine is in 2en gedeelt, voor groente en tuin ,achter restafval, die wordt 1 keer per week geleegd, dat restafvalgedeelte zit altijd bomvol.
Pampers brengen wij trouwens altijd weg naar het KDV. Scheelt een hoop ruimte. Maar wij betalen niet per keer als de afval wordt opgehaald, maar een vast bedrag per jaar.