Welke buikpijn is "normaal"?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by wennepen, Dec 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    In het begin kan buikpijn erbij horen. Maar welke buikpijn is "normaal"?
    Ik ben heel bang dat deze zwangerschap hetzelfde zal zijn als mijn vorige en toen kreeg ik met 22 weken harde buiken. Ik weet niet meer hoe de buikpijn in het begin was. Maar nu ik iedere keer steekjes of een rekkend gevoel heb ben ik bang dat het niet "normaal" is en dat het niet goed zit.
    Verder gelukkig geen bloedverlies en voel me erg misselijk dus geloof wel dat het goed zit, maar toch heb ik de angst.

2. Morgan

Morgan Actief lid

May 23, 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat je wat pijn hebt en dat je daardoor misschien ook tussendoor eens extra moet gaan zitten lijkt mij heel normaal. Maar wanneer je zoveel pijn hebt dat je piepend op de bank ligt lijkt het me niet meer normaal. Stop met zorgen maken en geniet van je zwangerschap! Stress en je zorgen maken, dat is pas echt niet goed voor je baby! Laat het los!

3. sallebel

sallebel Actief lid

Jun 24, 2008
    191
    0
    0
    Limburg

whoehoee dat geen we ens even toepassen, althans proberen!! xxx;)

4. Netje89

Netje89 Actief lid

Oct 4, 2011
    104
    0
    0
    Ik sluit me aan bij deze vraag...

Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger en ik heb sinds 2 dagen last van een lichte buikpijn. Als ik ongesteld moet worden heb ik meestal vrij heftige kramp. De kramp voelt hetzelfde maar in veel lichtere mate.

Valt dit onder de 'normale' buikpijn? Ik heb geen bloedverlies goddank! Ik vind het allemaal zo spannend en nieuw ik heb geen idee wat erbij hoort en wat niet.

Mijn schoonzus zegt dat de kans dat het misgaat klein is omdat mijn zwangerschapstest een hele duidelijke lijn gaf dat ik zwanger ben... Terwijl het geen ochtendurine is.. Kan dat? Ze wilde me misschien gerust stellen omdat ik bang ben mijn grootste wens weer te verliezen nu deze zo tastbaar is...

Hebben jullie tips? Maak ik me zorgen om helemaal niets? Of moet ik hiervoor een nieuwe topic starten? Ik ben nog niet zo thuis in de site :$

Liefs!

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    tjah hier even een ander verhaal..

buikpijn hoort erbij.. en ik denk dat het bij ieder weer anders is..

ik had met mijn mk krampen maar niet eens zo dat ik krom lag van de pijn.. heb ook gewoon gewerkt toen..

deze zw ook weer buikpijnen maar wel milder.. heb altijd al last gehad van mn darmen en door de zw. wat meer dus heb soms wel zulke krampen dat ik mijn buik moet vastpakken en dan is het gewoon van mn darmen.. plus doordat ik allemaal litteken weefsel in mijn buik heb reageerd dat met temp. verschil en krampt mn buik ook samen..

dus ik denk dat het voor ieder verschilt en niemand je echt kan zeggen wat hoort en wat niet.. probeer te vertouwen op je lichaam want het rekken van de bm en banden kan echt heel gevoelig zijn!!

wat betreft netje... ik twijfel of ik op je moet reageren.. maar doe het toch maar wel.. een knaltest geeft geen garantie.. ik had een knaller en werd mk nu een licht posi test en net een super 20 weken echo..

zolang je geen hele erge buikpijn hebt of bloedverlies. moet je je geen zorgen maken.. en dan nog zijn er meiden die een kruik op hun buik moeten houden ivm de buikpijn door rekken of meiden die bloedveries hebben en verder een keurige zw.. dus nogmaals probeer op je lijf te vertrouwen!!

6. Netje89

Netje89 Actief lid

Oct 4, 2011
    104
    0
    0
    Priscilla4 bedankt voor je reactie.

Ik ga proberen wat meer te ontspannen en gewoon te leren genieten. Het is mijn eerste zwangerschap en ik weet gewoon niet wat ik ervan moet verwachten. Ik had ook echt mijn twijfels hoor over die knaltest, maar ik zeg al; ik ben echt een groentje je kan me op dit moment alles wijsmaken.

Liefs!

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    haha ik herken het wel hoor.. dit is ook onze 1e goede zwangerschap en gezien de ervaring die ik had was ik ook erg onzeker.. maar nog n tip maak jezelf niet gek met continu testen.. had ik bij mn 1e zw wel gedaan en had continu knaltesten.. werd dus mk.. dus ook dat zegt niets.. en je word er alleen maar onzekerder van wanneer je test lichter is.. terwijl dat gewoon door schommelingen in hcg kan komen.. dus gewoon genieten!! en als je twijfeld altijd even je vk of gyn bellen..

8. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

Nov 29, 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat we die onzekerheid allemaal hebben....maar geen zwangerschap is hetzelfde.

Je kunt gewoon niet zeggen: als dit....dan dat.
    Een zwangerschap is echt gewoon wachten. En hoe lullig het ook klinkt. Ik weet uit ervaring (niet bij mezelf) dat je pas een soort van garantie hebt als het kindje na de bevalling op je buik ligt.

Tot die tijd moeten we gewoon genieten.
    En ik heb daar ook soms moeite mee....ben dan echt een doemdenker...terwijl ik geen reden heb.

9. Netje89

Netje89 Actief lid

Oct 4, 2011
    104
    0
    0
    Priscilla4; ik wil inderdaad elke dag opnieuw testen om mezelf ervan te overtuigen dat het écht waar is haha, maar ik heb het na de test van de huisarts gelaten voor wat het is. Ik mag aannemen dat het dan duidelijk is..

Bijzonder detail; ik heb gisteren de eerste afspraak met de vk gemaakt voor de 25e. Nu wil het toeval dat ik dezelfde vk krijg als die mij vroeger ter wereld heeft gebracht, hoe leuk is dat?!

Leontine78 ik herken je wel, ik ben ook wel een beetje een doemdenker. Dan denk ik als ik van het ergste uitga kan het alleen maar meevallen... Probleem is dat ik dus onderweg vergeet te genieten!!!

Als ik over de 12 weken ben zal ik denk ik meer ontspannen. Maar ook dat geeft geen garantie natuurlijk, het is wat je zegt, 100% zekerheid heb je toch pas na de bevalling. Bij mijn beste vriendinnetje is haar eerste dochtertje helaas doodgeboren bij de 25 / 26 weken... En ze weet nog steeds niet wat daar nou de reden toe was... Dus het kan altijd nog fout gaan.

Ik moet leren wat genieten is zonder te doemdenken ;), maar daar werken we aan. Ik merk dat ik al iets meer ontspannen raak en toch meer durf te genieten van wat er in mijn lijf gebeurt. Al voelt het niet altijd even lekker hahaha, het is voor het goede doel (beste uit mijn leven dus natuurlijk)!

10. Kayke

Kayke Actief lid

Oct 13, 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ik werd vorige nacht wakker van de pijn (menstruatiepijn). Die duurde maar halve minuut. Daarna viel ik gewoon terug in slaap.
    Neem aan dat het van mijn baarmoeder was ...

11. PBA

PBA Bekend lid

Feb 22, 2010
    711
    0
    16
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik dermate last van mijn baarmoeder dat ik in tranen uitbarste van de pijn. de krampen waren zo extreem hevig dat ik niet wist waar ik het zoeken moest. Een warmte pad of een hete douche verlichte de boel wel een beetje, maar daar was ook alles mee gezegd. Het bleek dat mijn baarmoeder moeite had zich te ontvouwen wat deze helse pijnen veroorzaakte. Gelukkig was er verder niks aan de hand.

12. Netje89

Netje89 Actief lid

Oct 4, 2011
    104
    0
    0
    Jeetje dan valt mijn buikpijn nog wel mee. Ik kan alleen geen gewone broeken meer aan mijn lijf hebben. Moet wel als ik de deur uitga, maar ik trek zodra ik thuis kom meteen een lekkere zachte broek aan, een joggingbroek ofzo, of van een huispak, omdat mijn buik constant gespannen aanvoelt. Verder een zeurderige pijn, vergelijkbaar met lichte menstruatiekrampen en af en toe als ik te snel opsta een pijnschuit aan de zijkant onder in mijn buik, waarschijnlijk zo'n soort bandenpijn denk ik...

13. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

Nov 29, 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Netje, dat had ik ook met mijn broeken. Die knoop zit dan echt verkeerd. Na 2 wkn was dat bij mij voorbij eigenlijk en kon ik mijn broeken gewoon weer aan en nog steeds. Eigenlijk gelijktijdig met het verdwijnen van de buikpijn.

En een van mijn vriendinnen heeft twee kindjes verloren. Eentje met 28 wkn en eentje met 32 wkn....ik dacht dat ik dat wel naast me neer kon leggen. Het gaat vaker goed dan fout tenslotte. Maar ik denk er toch meer aan dan ik wil.

14. Netje89

Netje89 Actief lid

Oct 4, 2011
    104
    0
    0
    Leontine, dat snap ik heel goed hoor! Als ik naar mijn eigen situatie kijk bedenk ik me hoeveel pijn en verdriet ze hebben gehad en ik denk dat het soort van natuurlijk is dat je jezelf daarvoor wilt indekken of zoiets.

Mijn broek kan inderdaad gewoon nog dicht, het is niet dat ie te strak zit, maar het zit gewoon niet fijn, ligt inderdaad aan waar de knoop zit haha! Nou, hopen dat het bij mij ook weggaat. Het is echt een bepaalde spanning die in/over mijn buik ziet, terwijl je natuurlijk nog helemaal niets kan zien. Zal wel over gaan! Bij jou zie je nu misschien al net iets of niet, met 10 weken?

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hebben jullie ook met hoesten dat het zeer doet in je buik?

ik ben vandaag getest op blaasontsteking en dat was het niet, heb sinds 2 dagen pijn in mijn buik(baarmoeder/blaas gedeelte)

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik had bij mijn vmk (5.4 weken) minder buikpijn dan bij deze zwangerschap toen ik ongeveer 6 weken was. Dus ik kan niet echt zeggen welke buikpijn "normaal" is! Bij de miskraam voelde het wel meer als ongesteldheidspijn, en bij deze zwangerschap meer in mijn liezen.

17. Netje89

Netje89 Actief lid

Oct 4, 2011
    104
    0
    0
    Mmm Mopje, hopen dat dit geen voorbode van een miskraam is bij mij.. Gaan we maar niet vanuit. Denemarkw, ik heb constant een 'zeurderige' buikpijn. Best licht, maar wel constant dus als ik hoest voel ik dit wel meer. Ik weet alleen niet of dit je vraag echt beantwoord?

18. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

het is vandaag ook al de hele dag aan het zeuren en met wat steken.

19. Babette8

Babette8 Bekend lid

Nov 29, 2011
    727
    0
    0
    Heb ook precies dezelfde als jij, maar ik geniet ervan! Omdat ik weet dat het goed zit, maar als je echt twijfelt, altijd de HA bellen!

Share This Page