Weet iemand of ik nog steeds van het kolfrecht gebruik kan maken nu ik vanuit huis moet gaan werken? Op m’n werk zou ik 25% van m’n werktijd hiervoor krijgen, maar hoe zit dit als je vanuit huis werkt?
Ja dit kan. Ik werk altijd vanuit huis en ook dan heb je dat recht. Als je kolft kan je namelijk even niet werken, waar dat werk plaatsvindt maakt dan niet uit!
Fijn hè trouwens! Dan kan je daar gewoon de tijd voor nemen die nodig is. Bij mij was dat geen kwart van m'n werkdag, maar alle kolfsessies bij elkaar toch wel vaak 1 tot 1.5 uur. Fijn dat ik daarvoor niet hoefde te overwerken, dan bleef het goed te doen! Ik kwam er wel pas na een paar maanden achter dat je de kolf niet bij elke kolfbeurt helemaal hoeft te steriliseren. Even afspoelen / door een sopje is tussendoor ook voldoende en dan aan het eind vd dag deed ik de spullen in de vaatwasser en aansluitend in de magnetronsterilisator. Dat scheelde me ook weer tijd!
Inderdaad erg fijn... zeker nu er al te weinig uren in een dag zitten met 2 kids thuis en beide (straks) thuis werken.