opwarmen moedermelk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pipi, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lactatiekundigen,

Ik ben weer begonnen met werken en ben dus ook begonnen met kolven.
    Ik heb wat vragen:
    - ik lees dat verse melk een paar uur buiten de koelkast bewaard mag worden, geldt dit ook voor melk die bijvoorbeeld al 2 dagen in de koelkast heeft gestaan? Dat het bijvoorbeeld 2 uur voor de voeding uit de koelkast gehaald wordt en zo sneller op te warmen is? Geldt dit ook voor melk die ingevroren is geweest?
    - Mag de melk ook een tijdje op de verwarming staan om op te warmen?
    - Hoe lang duurt het au bain marie opwarmen ongeveer? Als je het water niet warmer dan 37 graden maakt is het namelijk erg lastig om het een beetje op temperatuur te laten komen.
    - hoeveel cc zou ik ongeveer per voeding moeten geven? Meestal drinkt hij 120 cc als we een flesje geven. Per dag drinkt hij 7 keer.

alvast bedankt!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

- De bewaar adviezen gaan over verse moedermelk.
    Als de melk eerst 2 dagen in de koelkast heeft gestaan, dan binnen 1 uur na eruit halen gebruiken.
    - Laat bevroren moedermelk in de koelkast ontdooien. Gebruik het wel binnen 24 uur nadat je het in de koelkast hebt gezet.
    - Eenmaal ontdooide of opgewarmde moedermelk NIET opnieuw invriezen of opwarmen.
    - Na opwarmen middels au bain marie of een flessenwarmen niet kanger dan 1 uur bewaren.
    - Opgewarmt in de magnetron NIET opnieuw opwarmen, omdat de stofjes die bacterie groei tegen gaan kapot gaan in de magnetron.
    - Zet je melk niet op de verwarming. Je weet niet hoe warm de verwarming is en je weet daardoor niet hoe warm je melk wordt.
    - Au bain marie duurt ongeveer 15 minuten.
    - Kinderen drinken melk vaak ook op kamer temperatuur, dus heel warm hoeft het niet te zijn.
    - Kijk naar je kindje hoeveel je hem geeft. Als hij tevrden is na 120 ml melk dan is dat goed. Lijkt hij niet tevreden na een voeding, dan geef je hem gewoon meer. Aan moedermelk zit geen maximum.
    - Vries ook kleine hoeveelheden melk in, zodat je niet veel hoeft weg te gooien als je hem nog een klein beetje extra melk wilt geven.

Groetjes Saskia

3. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je antwoord!

Deel Deze Pagina