Hallo allemaal, Hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen. De huisarts heeft het waarschijnlijk erg druk en ik wil hem niet lastig vallen met onnodige telefoontjes. Onze dochter van 5 heeft sinds een dag of 3 groene ontlasting. Nu lees ik op internet dat door kan komen door bepaald voedsel maar dat heeft ze niet op. Daarnaast lees ik van allerlei andere dingen. Ze lijkt er niet heel veel last van te hebben. Geeft af en toe buikpijn aan en poept weer in haar broek. Ze heeft op dit moment ook wat verhoging 38 graden. Iemand hier ervaring mee of die mij kan vertellen of ik toch contact op moet nemen met de huisarts?
is het ook dunner? Stinkt het meer, is het brij--ig . Toen onze oudste norovirus had was haar ontlasting ook een heel andere kleur.
Klinkt toch een beetje als een milde buikgriep. Ik zou het een paar dagen aankijken, wordt het erger, is het na een week niet over of vertrouw je het niet, zou ik gewoon je huisarts even bellen.
Kan inderdaad ook bij een virus gebeuren, even in de gaten houden, maar grote kans dat het weer normaal wordt als ze weer helemaal beter is!
Ik zal gewoon maandag even bellen met HA. Gewoon even telefonisch overleggen, dat kost maar 5 min. Maak een foto van der ontlasting, dan kan je dat evt doormailen.
Ik zou het even goed in de gaten houden. Bij meer buikpijn of bloed bij de ontlasting echt de dokter raadplegen. Ze kunnen de ontstekingswaarden checken en de ontlasting laten onderzoeken. Ik heb zelf een darminfectie gehad door een bacterie en er te lang mee doorgelopen... Dat was geen pretje...
Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik morgen inderdaad maar even de huisarts bel voor de zekerheid.
Ik zou inderdaad ook even bellen. Bij mijn weten is 38.0 koorts. Van 37.5 - 38.0 is verhoging. Sterkte!
Vanochtend contact gehad met de huisarts en die maakt zich niet zo'n zorgen. Waarschijnlijk een infectie of bacterie. We moeten het maximaal 2 weken aankijken. Mocht ze zieker worden dan moeten we even terug bellen. Vanochtend ook de ontlasting even opgevangen en er zit een groene laag over de normale ontlasting.