Dag, Ik heb een vraagje. Mijn zoontje is nu 16 dagen oud en is geboren na een zware bevalling, eindigend in een spoedkeizersnede. Helaas is door het een en ander de borstvoeding niet op gang gekomen. Bij de geboorte woog hij slechts 2700 gram, bij een zwangerschapsduur van 39 weken. Vanaf dag 1 drinkt mijn zoontje flesvoeding, Friso Standaard 1. Dit gaat heel erg goed. Hij drinkt sinds een paar dagen 7 voedingen van 83 cc en nog hebben wij de indruk dat hij meer zou lusten (de schrokop). Echter, vandaag had hij ineens groene, erg stinkende, poepluiers. Qua dikte is de substantie gelijk. Ons zoontje heeft geen koorts en drinkt/eet goed. Hij is alleen iets jengeliger dan anders. We hebben aan zijn voeding niets veranderd. Hij heeft overigens ook geen krampjes en geeft ook niet echt meer terug dan anders (hij geeft sowieso weinig terug). Kan het zo zijn dat zijn ontlasting zomaar van kleur is veranderd of moeten we dit toch in de gaten houden? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Ter aanvulling: in de loop van de dag hebben wij geconstateerd dat hij misschien toch wat lichte krampjes heeft. En omdat hij wat gulzig drinkt, hebben wij er nu een andere speen op gezet (langzamer) en het lijkt erop dat hij na de voeding rustiger is. Echter, de groene ontlasting blijft. Dus, die vraag blijft overeind.......
Hoi, ik weet veeeel van borstvoeding, maar helaas niet zo veel van kunstvoeding. Ik ga je vraag daarom ff verplaatsen naar een ander forumonderdeel, ok? groetjes Kirsten