Puntjes op de i, schema 6mnd

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Alf, Jun 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Beste voedingsdeskundige,

Mijn zoontje is bijna 6 maanden oud. Echter 5 weken te vroeg geboren wat nog wel steeds wat te merken is.
    Sinds twee weken zijn we begonnen met wat hapjes groente en de laatste dagen voorzichtig met wat fruit. HIj heeft erg veel moeite gehad met zijn ontlasting en veel kramp gehad, maar nu gaat het goed en bovenal vindt hij het erg lekker :)

Nu is mijn vraag, wat kunnen we doen om hem met zes maanden voorzichtig toe te laten werken naar het 'standaard' schema wat u vaker adviseert?

We doen nu:

07.30 - fles 210/7

10.00 - fruit

12.00 - fles 180/6

16.00 - fles 180/6

18.00 - groente

20.00 - fles 210/7

Ik ga ook starten met opvolgmelk, en dan moeten de flessen dus wat kleiner om niet over de max cc te komen (ik meen 600cc?)
    Is de opvolgmelk ook wat verzadigender? (zeg maar :D) Of krijgt hij honger als ik dus alleen de flessen verlaag? Wanneer moet er een fles af?

Ik ben wat huiverig om meteen met en groente, aardappels en vlees/kip/ei, en fruit en soepstemgel oid te starten. Wil dit rustig opbouwen zodat zijn buik dit ook leuk vindt.

Bedankt alvast voor het lezen.

Groeten Alf

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Alf,

Je doet er inderdaad goed aan om het rustig aan te doen zodat je kindje, en vooral zijn darmpjes, kunnen wennen aan de vaste voeding.
    Schema ziet er prima uit. Met opvolgmelk ga je inderdaad wel wat kleinere flessen geven, 600 ml is inderdaad een goede richtlijn. Opvolgmelk werkt inderdaad meer verzadigend.
    En wat betreft het laten vervallen van een fles: Als je tussen de middag ook een boterham gaat geven op den duur dan zou je de fles van 16:00 kunnen vervangen door bijvoorbeeld een rijstwafel met een beker water.

groet,
    Anne

Share This Page