pap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door keina, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hoi hoi

mijn zoontje is nu 6 maanden, en doet het heel goed.
    74 cm 8.5 kilo
    soms heeft hij periodes dat hij de fles niet wil, maar met wat rijstebloem en het met de lepel geven gaat het heel goed. momenteel drinkt hij wel de flessen. hij zit nu ook op potjes voor 6 maanden, en nutrilon 2!
    dat verloopt allemaal goed.
    nu hoor ik dat je met zes maanden ipv rijstebloem ook pap mag geven. ik wou dat eigenlijk wel eens proberen. omdat mijn zoontje nog regelmatig 's nachts komt. en heeeeeel veel wakker is s avonds en s nachts.
    maar nu lees ik op alle verpakkingen "groeiontbijt" is dat alleen voor 's ochtends? of kan ik dat juist ook 's avonds geven in de laatste fles. of zeg je blijf maar bij de rijstebloem?

schema nu is:

7 uur wakker
    8 uur fles 180+6
    10 uur fruit
    13 uur fles 180+6
    16.30 potje 6 maanden (soms appelmoesje na)
    19 uur fles 210+7 (soms met rijstebloem, niet altijd)

en dan soms om 23 uur een fles van 150+5 als hij niet komt dan maak ik hem niet wakker. mocht hij dan 's nachts komen en krijg ik hem echt niet meer in slaap een flesje van 90+3.

ps
    mag hij al toetjes? ik geef nu soms een appelmoesje na, maar mag hij ook al een danoontje of zo iets?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Keina,

Je mag Ivo inderdaad ook iets anders geven dan rijstebloem. Je kunt pap kopen speciaal voor zijn leeftijd (met fijne granen) die je aan zijn fles kunt toevoegen. Kijk maar eens in het schap.

Je schema ziet er goed uit hoor. Ivo mag ook een toetje hebben. Dit kan bijvoorbeeld een beetje yoghurt of kwark zijn of een danoontje.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina