groene ontlasting van banaan?

Discussie in 'Voeding' gestart door demie, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Het viel me op dan mijn dochtertje van banaan groene ontlasting krijgt. Is dit normaal of betekent het dan dat ze er last van heeft?
    Ze heeft volgens mij geen krampen.

Ook heeft ze sinds ze echt goed groente en fruit eet veel stevigere taaie ontlasting waar ze veel meer moeite voor moet doen om kwijt te kunnen.
    Nu dacht ik zelf om wat extra vocht te geven bij haar hapjes maar van water gaat ze spugen. Hebben jullie daar nog tips voor. Ik dacht zelf aan een beetje thee ofzo maar weet niet of dat goed voor der is.

Ze drinkt 4 flessen van 190+6 (al iets extra water) en die gaan eigenlijk altijd op.

2. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hoeveel banaan eet ze ongeveer?

Mijn dochter kreeg vroeger van banaan zwarte puntjes in haar ontlasting. Schijnt ook vaker voor te komen dus het kan best dat banaan wat teweeg brengt in de ontlasting.

3. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Eerst at ze alleen een paar hapjes, maar nu eet ze met gemak een halve ( kleine) banaan. En inderdaad ook van die zwarte puntjes.

Maar kan ik het dan maar beter niet meer geven?

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mijn zoontje raakte echt verstopt van banaan, dus kon dan gewoon een paar dagen niet poepen, alleen met lactulose kwam het weer op gang.
    Ik zou eens een week of 2 geen banaan geven en kijken of het dan beter gaat met de ontlasting.
    Dat de ontlasting wat vaster wordt met vaste voeding is wel normaal, maar het moet natuurlijk geen problemen gaan geven.

Verder denk ik dat als ze van water gaat spugen, ze van thee ook gaat spugen. Ik herken het wel van mijn zoontje, hij kreeg comfort voeding i.v.m. krampen (de eerste weken) en spugen. Water, thee, roosvicee e.d. gaf ik hem vanaf 5 maanden af en toe, maar hij spuugde het inderdaad makkelijker uit. Wat ik deed was dan eerst wat water/thee geven en daar bovenop dan het groente of fruithapje, dan kwam het minder makkelijk weer naar boven.
    Je zou ook nog wat meer water aan de fles toe kunnen voegen, hier kreeg hij vaak 200+6.

Het spugen is hij trouwens vanzelf overheen gegroeid, met 6 maanden weer over gegaan op standaard voeding en hoe meer vaste voeding hij kreeg, hoe minder het spugen werd. Spugen was hier rond de 5/6 maanden 't ergst omdat hij toen veel aan het rollen was. Toen hij eenmaal kon kruipen/zitten/ staan was het helemaal over, omdat er toen niet meer zoveel druk op z'n maagje kwam.

5. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Nee hoor, als ze er niet duidelijk last van heeft kun je het gewoon blijven geven. Hier ook hadden de jongste en de oudste zwarte puntjes in de ontlasting van banaan en ook groener van kleur.
    Dit was tijdelijk.
    Volgens mij komt het wel omdat het gewoon nog minder goed verteert wordt.
    Hier kwamen de eerste hapjes er ook altijd min of meer onverteerd weer uit. Had je van de oranje(pompoen, zoete aardappel) of groene(sperzieboontjes) plakkaten tussen de gele (borst)voedingspoep zitten.
    Heeft vermoedelijk gewoon met de darmontwikkeling te maken. Wordt vanzelf beter.
    Dat de ontlasting van structuur verandert is ook normaal. Komt echt door de bijvoeding. En helaas wordt het dan wat taaier en moeten ze er vaak echt op werken.

Mijn middelste kon als baby niet tegen banaan, had ook een koemelkallergie. Ze kreeg dan rode stipjes om de mond, jeuk in haar mond en buikkrampen.
    Vanaf twee jaar kon ze er wel tegen.

Deel Deze Pagina