hoi, ik maak me zorgen en misschien heeft iemand hier ervaring met iets soortgelijks: mijn dochter woog bij geboorte 2715gram en is dysmatuur. nu zijn we bij de kinderarts wegens verborgrn reflux. omdat zij eczemerig is in haar nek en gezicht en ondanks de maagzuurremmers onrustig blijft, had ik koemelkallergie geopperd maar dat werd van tafel geveegd. ik geef borstvoeding en sinds kort voed ik bij met kunstvoeding de kinderarts vind dat dochter niet voldoende groeit. ze weegt nu 3700 gram en was in de afgelopen vier dagen maar 20gram bij. ze krijgt momenteel 3x 120ml fles en 4x 60ml borst en daarbij.60 tot 90 fles. ze kan ook wel 150ml fles op af en toe maar volgens cb moet ik een maximum aanhouden. de kinderarts vind de hoeveelheid goed en vind haar een lekker pittig ding gelukkig. ik geef trouwens fles bij omdat dit meer rust geeft bij mij. ze bleef met alleen borstvoeding erg onrustig en ik moest haar bijna elk half uur aanleggen. het hele dag afkolven en voeden trek ik niet. ik ben bij een lactatiekundige geweest en deze zei dat de aanhaptechniek ed goed is. ze krijgt sinds twee weken hero comfort voor spugen en krampjes en is nu acht weken oud. ik ben erg bang voor opname..of dat er iets niet goed is in haar lichaam...maar misschien doen we iets niet goed. liefs
Ik reageer later uitgebreider. Welke maagzuurremmers gebruik en hoeveel? Waarom denk je aan koemelkeiwitallergie?
Even terug naar je vorige topic.... Eigenlijk stel je bijna dezelfde vraag. Er is dus nog geen verbetering? Hoe is het kma-dieet verlopen? Je geeft geen kma kunstvoeding, dus ik neem aan dat je gestopt bent qua dieet en de borstvoeding aan het afbouwen bent? Die onrust en vaak willen drinken..is wel typisch reflux gedrag. Hoe staat het qua medicatie? Heb je het gevoel dat het helpt?
oh jaa ik had nog een topic sorry dames ik.geef twee keer daags 2,5 ml omeprazol. ik heb 2,5 week dieet gedaan, geen verandering. toen ik flesvoeding ging geven waren de buikkrampen opeens weg...ook.doet ze.sinds de fles smiddags een slaapje..
Is die dosering wel voldoende? Of is dit wel het juiste middel? Niet elke medicatie werkt even goed bij elk kind. Is de comfort voeding ook in overleg/aangegeven bij arts? Soms schijnt jbpm de werking van medicatie te verminderen. Sowieso zou ik nog geen 150ml geven, dat is vrij veel voor een kindje met reflux. Liever vaker een kleiner fles. Kleine flesjes is sowieso beter voor een baby. (Is ook een van de leefregels bij reflux)
de kinderarts kwam zelf met.comfort voeding ivm krampen. overdag heeft ze geen last van de reflux, snachts de ene dag wel en andere dag niet. ik denk dat ik inderdaad vaker kleinere flesjes aan ga bieden.
nou ze is nu in twee dagen 75gram gegroeit en in een week 3cm in lengte. naandag weer wegen. ik bied haar nu.flesjes van 60 tot 90ml + borst aan. de ene nacht slaapt ze van.2300 tot 0600 en de andere nacht komt ze nog rond 0330.