Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik geef mijn zoontje van vier weken borstvoeding en het drinken gaat goed. Alleen is zijn ontlasting vaak groen en waterig. Weet iemand wat dat betekent? Alvast bedankt!
Is hij verkouden? Bij Dylan betekende groene ontlasting dat er tanden aankwamen, maar dat lijkt me voor Sem nog wel erg vroeg.
heb me laten vertellen dat jij door jouw voeding de kleur van zijn ontlasting kunt bepalen. Je melk heeft ook elke keer een andere kleur. misschien spinazi of andere groene groente gegeten'?
Wat ik altijd overal lees, is dat de baby groene ontlasting heeft doordat hij voornamelijk voormelk te drinken krijgt. Geef je kindje dus goed allebei de borsten per voeding, te beginnen bij de borst die hij het laatst heeft gehad bij de vorige voeding. Laten drinken tot hij loslaat, dan de andere borst aanbieden en ook weer laten drinken tot hij loslaat. Dan ben je normaalgesproken klaar. Tenminste, dat is het advies dat ik altijd gekregen heb...
Kan verschillende dingen betekenen; - te veel melk (vaak samen met onverteerde, witte vlokjes melk) - te weinig melk - allergie bij de baby - voeding, medicijnen of vitaminesupplementen van de moeder Verder kan bv poep heel dun zijn... is heel no Is het echt water dan is dat natuurlijkrmaal. Daarom zit het ook wel een tot aan de nek. Is het echt diaree dan wel ff naar de huisarts bellen, je kindje is daarvoor nog wel erg jong.
Als hij goed plast, goed aankomt, vrolijk en alert is, dan betekent dat verder niets. Poep mag alle kleuren van de regenboog hebben. Alleen als het wit of zwart is moet je naar de huisarts (maar wit en zwart zijn ook geen kleur...)
Bedankt voor jullie reacties, fijn! Mariekebalm: zo doe ik het eigenlijk al vanaf het begin aan dus daar kan het bijna niet aan liggen. Maar wel bedankt voor je uitleg! Zeeuwsmeisje: teveel melk zou kunnen maar denk ook niet dat dat het is hoor. En eigenlijk heeft Sem erg weinig last van krampjes in zijn buik, heb dus ook niet het idee dat hij er last van heeft. Dirksmama: alles is idd verder leuk en goed met Sem, ik maakte me daarom ook niet meteen zorgen vroeg het me wel af waarom zijn poep die kleur heeft. Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Groetjes Joos