Mijn ventje wil niet slapen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chris4444, Jan 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chris4444

Chris4444 Lid

Jan 18, 2008
    32
    0
    0
    Student
    Almere
    Ik heb een beetje een probleem, mijn zoontje van bijna vier maanden wil niet slapen... :(
    Als hij eenmaal slaapt slaapt hij prima en heb ik niks te klagen... :D
    Maar ik krijg hem gewoon niet in slaap! Hij verzet zich echt!
    Als hij in mijn armen in slaap valt, wat ik liever niet heb en wat ook niet werkt, is hij na een half uur weer wakker. Hij slaapt alleen goed als hij uit zichzelf in slaap valt maar dat is echt een hel! Ik ben er soms wel twee uur mee bezig. Ik heb al zoveel geprobeert! :rolleyes:
    Ik ben dan ook erg benieuwd hoe jullie jullie beebjes in slaap krijgen? Ik heb elke avond een slaap ritueel dus daar kan het niet aan liggen...
    Hij heeft het trouwens bij elk slaapje, met het gevolg dat hij gewoon te weinig slaapt en eigenlijk de hele dag hangerig en humeurig is.
    Ook heb ik het idee dat hij meer behoefte heeft aan een strakker ritme. Wellicht heeft het met elkaar te maken. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie ritme.
    Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen...

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Chris,

Welkom bij de 'ik ben bijna 4 maanden en slaap ineens slecht' club! Als je zoekt dan zie je hier een aantal topics over. Maar hier is het ook ellende...mijn meisje valt opzich wel in slaap, maar is elke keer na 3 kwartier a 1 uur wakker...

Ons ritme is nu ongeveer zo:
    06.00 1e flesje
    half 9 gaan slapen meestal 1 uurtje
    10.00 2e flesje dan als ze in de ochtend niet geslapen heeft, probeer ik het gelijk na dit flesje, anders zo'n 1,5 uur na dit flesje.
    14.00 3e flesje na 1,5 a 2 uur weer slapen. Vaak als ze wakker is gaan we wandelen.
    18.00 a 19.00 uur 4e flesje. Na dit flesje is er geen speeltijd maar gaat ze gelijk naar bed. Hier zijn we nog niet zo lang achter dat ze dit echt nodig heeft en zo hebben we veel drama's gehad met uren lang huilen. Sinds we haar gelijk na deze fles in bed leggen, slaapt ze zonder te huilen
    23.00 uur 5e flesje. Wakker maken en dan flesje, daarna schone luier en gelijk weer verder slapen.

Misschien heb je er iets aan!

Groet Snoozie

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

ik heb je ook een PB gestuurd!

4. Chris4444

Chris4444 Lid

Jan 18, 2008
    32
    0
    0
    Student
    Almere
    Hoi Snoozie
    Wat fijn dat je hebt gereageerd!
    Dus ze hebben dit vaker zo rond de vierde maand... nou fijn. In iedergeval wel prettig om te horen dat ik niet de enige ben. Ik ben er trouwens wel net achter gekomen dat het bij mijn kleine puur oververmoeidheid is want hij had vanmiddag gelukkig goed geslapen en daardoor kreeg ik hem net zonder problemen in bed. Gelukkig. Nu nog even m'n best doen om een goed ritme er in te krijgen. Dan is hopelijk al het leed geleden...
    Hoop dat het bij jou ook wat beter gaat vannacht!
    Ik heb je trouwens ook pb teruggestuurd.
    Groet Chrisje!

Share This Page