Hallo dames, Ik ben een meid van 18 jaar, ik heb al 1 jaar lang het medicijn molaxole (laxeermiddel). Ook hebbik al 2 jaar b-12 injecties. Maar nu ben ik toch even bang; Ik heb sinds vandaag groene (maar dan ook echt echt groen!) ontlasting... Ik heb sinds een weekje heeeel erg hoofdpijn, buikpijn, misselijkheid en heb een keer overgegeven. Nou las ik op internet dat dit darm kanker kan zijn. Dus ik ben echt doodsbang nu!!! Iemand tips etc? Groetjes Eliza
Het eerste wat in mij op kwam is de vraag of je misschien iets groens hebt gegeten gisteren, zoals bijvoorbeeld andijvie, spinazie of sla? Is dit niet zo, dan zou ik wel even de dokter vragen om advies.
Eerste tip; Stop met zoeken via vriend Google.. Akls dr hoofdpijn intoetst heb je al een hersentumor Ik zou morgenochtend even contact opnemen met je huisarts ik ben geen dokter maar je klachten lijken wel op wat problemen met je gal, en dat zou ook de groene ontlasting kunnen verklaren.
Hey meid, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Het internet is in dit soort gevallen niet altijd raadzaam om te raadplegen... Meestal kom je dan je ergste nachtmerrie tegen... Bel je huisarts, of inderdaad de huisartsenpost als je je echt ernstige zorgen maakt. Je ontlasting kan overigens ook groen worden van de blauwe aquarius heb ik ooit ondervonden....Heb je dat misschien gedronken? Sterkte in ieder geval!
Gewoon een buikgriepje? Groen misschien als je door dat griepje te weinig voedingsstoffen heb binnen gekregen?
Nee ook niet, ik heb niks anders gedaan als ik normaal doe... Maar heb wat opgevangen en morgen gaat t naar de HA dankhewel voor de tips, ik schrok van wat er op internet staat!
De huisartsenpost doet op dit moment hier ook niks aan hoor.. Maar morgen eerste werk de huisarts bellen inderdaad! Ik zou ook op google gezocht hebben hoor.. Maar waarom heb je dan laxeermiddelen nodig als ik vragen mag?
Opsipatie.. Zonder dat laxeermiddel komt mijn ontlasting er ecbt niet uit. Dan word het zo ontiegelijk hard. En antwoord op hier boven: nee geen cassis
Nou, ik ga nu slapen ik moet morgen werken. Dankjewel voor de tips! Morgen gaat een potje naar de HA en dan hoor ik het wel! Dankjewel!!!!!
Het kan groen worden als je ontlasting te snel naar buiten komt, bij bijv. diarree. Ik heb het ook een paar keer gehad toen ik pfeiffer had en toen vettig at. Dat kwam dus door mijn lever (had leveronsteking). Ben hier trouwens niet mee naar de dokter geweest toen, wist waar het door kwam. Morgen gewoon even de dokter bellen en overleggen. Misschien is het morgen wel weer over. Zorg dat je goed drinkt in ieder geval.
Vaak is groene ontlasting een soort van schimmel infectie (candida) in je darmen. Dat zie je vaker als de ontlasting langer in de darmen blijft zoals bij chronische darmklachten. Ik zou wat ontlasting inleveren bij de huisarts. sterkte
Groene ontlasting kan ook duiden op een ontsteking in je darmen. Je gaf al aan dat je buikpijn had. Gewoon even contact opnemen met je huisarts. Heel veel sterkte!