Onze dochter van 4 weken heeft nu al drie dagen groene ontlasting. Het verschilt van groen geel naar gras groen.. Ik maak me nogal zorgen want ik hoor verschillende dingen. De een zegt dat alle kleuren goed zijn,ander zegt dat er dan iets aan de hand is. Ik slik medicijnen maar dit slik ik al vanaf de geboorte en ze heeft hier nooit eerder last van gehad. Naar mijn idee geen rare/andere dingen gegeten. Manier van voeden heb ik niet verandert. Een borst per keer en soms als toetje de andere borst nog 5 minuutjes. Ze drinkt overdag om de 2/3 uur en snachts om de 3/4 uur. Voldoende plas en poepluiers en ze groeit goed. (Donderdag naar het cb geweest en is alles gecontroleerd. Krampjes heeft ze ook maar al vanaf de tweede week. We gebruiken infacol maar de krampjes zijn nog niet volledig weg. Ze heeft verborgen reflux,heeft dit er mee te maken?
Hoi Waar ik aan denk: - Je kindje lijkt veel voormelk (lactoserijk) te krijgen. Bij teveel lactose kan de ontlasting (water) dun, groen en soms ook schuimend zijn. Hoe is je productie? Heb je veel productie? Voelt je borst leeg na het voeden of heb je gevoel dat er nog best wat melk in zit? Zo ja, dan is het een goed idee om eerst 2 minuutjes af te kolven, waarna je je kindje aanlegt. Zo krijgt je kindje sneller de vettere (lactosearmer) achtermelk. - Misschien reageert je kindje toch overgevoelig voor iets wat je hebt gegeten. Zijn er allergieën bekend in de familie? Groetjes Saskia
Volgens mij is mijn productie normaal. Het spuit er niet uit, en ik lek ook nooit..ze voelen slap aan als ze lang gedronken heeft, dus naar mijn idee leeg. Allergie heb ik zelf als kind gehad, chocola en vlees. Maar dit heb ik vanaf de geboorte gegeten.. Zojuist had ze weer een gele spuitluier dus misschien was het toch ets in het eten maar ik zou echt niet weten wat! Is dit ernstig als ze het drie dagen heeft gehad?
Hoi, Nee hoor, dat is niks ernstigs. Uit je verhaal denk ik dat je inderdaad iets hebt gegeten waar ze op heeft gereageerd. Groetjes Saskia