Kraamzorg weg, borstvoeding vraag links/rechts

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Anned, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anned

Anned Lid

29 apr 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kraamhulp is weg. Ze heeft me goed opweg geholpen.
    Ik voed op verzoek. Daarbij rechts en links om en om 20 min.
    Tijdens de kraamdagen merkte ik dat ze voorkeur kreeg voor de linkerborst. Recht hapte ze hele rijd toe 3 slokken om vervolgens weer los te laten.. Dit hebben we tijdens kraamdagen doorbroken en inmiddels drinkt ze wel door rechts. Echter erg langzaam en niet zo stevig.

Nu:
    Bij voeden merk ik dat ze bij voeding links echt klokt (zich zelfs regelmatig verslikt) slechts 15/20 min nodig heeft en vaak daarna rustig gaat slapen.

Start ik met Rechts dan kan ze wel 30 min aan de borst voordat ze enigszins voldaan is en vaak komt ze dan na 10 min opnieuw. Ik geef haar dan links. Ze kan dan zo weer 15 min links drinken.
    Ik krijg het gevoel dat ik rechts dan voor spek en bonen heb aangeboden.

Dat ziet er dan zo uit:

Li
    Rechts&links
    Li
    Rechts&links
    Li
    Etc..

Vragen;
    1. Moet ik haar na rechts wel links aanbieden? Of doorzetten met rechts? (Kraamhulp hield 20 min per borst aan en als ze meer wil andere borst aanbieden)

2. Is het slim om haar vaker met rechts te laten starten? (Zodat deze meer gaat produceren?)

3. Na de sessie rechts&links lijkt ze stuk onrustiger. Al met al doet ze er dan ook een uur over. Kan ik dat nog beïnvloeden?

Alvast bedankt!

Ps rechts lijkt wel voldoende melk te hebben (loopt er zo uit).

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi

Je bied i.p 1 borst per voeding aan en wisseld ze om en om per voeding. Je geeft aan dat er wel melk uit je rechter borst komt, maar misschien niet voldoende voor je kleintje.

Houd voor je rechter borst een blok van 3 uur aan. Binnen die 3 uur blijf je de rechter borst aanbieden. Daarna bied je je linker borst aan. (als links goed is leeg gedrinken) Om vervolgens weer een blok van 3 uur rechts aan te gaan.

Groetjes Saskia

3. Anned

Anned Lid

29 apr 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!
    Goede tip. Dat ga ik vandaag (komende tijd) toepassen.
    Ben wel bang dat ik dan bijna de volledige 3 uur met d'r aan mijn borst zit.
    We zullen zien!

(Natuur laat zich niet dwingen;) = lesje geduld

Gr. Annemarie

Deel Deze Pagina