ik heb zojuist voor het eerst gekolft met een handkolf en het melk spoot eruit. en dit terwijl ik er geen rekening mee had gehouden omdat het de eerste x moeilijk moet zijn. ik heb maar 20 cc afgekolft want me meisje moet zo eten aan de borst en ander heb ik niks meer ben ik bang (borsten lopen over maar goed) ik ga alvast proberen om melk tussendoor af te kolven zodat ik dit in kan vriezen. ik heb ruim 20cc afgekolft in nog geen 2 minuutjes uit een borst. vanavond nog een keer maar dan uit 2 borsten en dan kan ik zeker 60 cc invriezen en dat voor dag 1. vooral snacht loop ik heel erg over en is heel me bh, pyama en matras doorweekt dus misschien ga ik wel snachts kolven. ben geowon supper blij en wilde dit even melden. zo kan ook me vriend haar over een paar weken eten geven wat zou hij daar blij mee zijn en ik ook (eindelijk een nachtje doorslapen heerlijk) ging het bij jullie ook zo makkelijk of heb ik echt geluk
Wat goed! Bij ons ging het niet zo makkelijk, maar heel bv ging in het begin niet makkelijk dus ik ben geen maatstaf denk ik. Lekker een voorraadje opbouwen, dat is nooit weg
Goed joh! Je vriend vindt het vast ook leuk om de kleine straks een keer de fles te mogen geven Bij mij ging het ook vanaf het begin goed. Ben op de 5e dag gaan kolven omdat ik in een nacht 2 cupmaten gegroeid was vd stuwing Ze waren toen zo groot en hard dat Isa niet meer kon drinken dus ik had binnen 15 min 100 cc bij elkaar En het kolven gaat nog steeds goed hoor, heb er ook niet zo'n moeite mee. ben wel ivm mijn werk van een handkolf naar een dubbele electrische overgestapt.
super joh! Hier was het echt leren kolven! maar gaat nu ook als een trein. (ik ben overigens na een week of 4 a 5 begonnen met kolven) Let wel op dat je niet te vaak kolft, want het kan je productie nog meer verhogen en dat lijkt misschien geweldig, maar een borstontsteking wil je ook niet.... ik had destijds zoveel melk dat ik weken s nachts na de voeding nog moest kolven omdat hij maar 1 borst wilde... dat breekt op...ik kolf nu alleen als ik het echt niet meer trek en natuurlijk op mijn werk of als hij een flesje heeft gekregen. Succes en geniet!
ik kolf me borsten alleen smorgens of snachts leeg want dan heb ik echt een overvloed aan melk en lek dan ook heel erg als ik het niet doe. alicia drinkt dan de ene leeg en de andere kolf ik. zo kan ik slapen zonder pijn want volle borsten zijn echt geen pretje. als ik er op duw stroomt de melk er gewoon uit
Hi Lovewinnie Ik was ook supetrots toen ik ging kolven. Ik heb dan een electrische en 2 borsten tegelijk, en ik had ook een overvloed. Ik was zo enthousiast dat ik haar bijna een week niet had aangelegd en alleen maar de fles had gegeven ook omdat het heel erg pijn deed) Mijn productie is nu een stuk minder geworden. De laatste weken leg ik haar extra vaak een en kolf extra en nu is het weer opgelopen. Ik wil ook beginnen met invriezen. Handig joh.. Fijn dat het beter gaat met de borstvoeding.
me vriend heeft gister de eerste melk aangeboden met de fles en na wat gehuil besloot ze toch maar wat te drinken. na 20 cc wilde ze niet meer en heb haar daarna maar aan de borst gelegt en hier was ze weer erg gulzig. toch ben ik trots o haar want 20 cc uit een flesje is een goede start.