groene ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door bigkizzzz, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Vraagje,

Mijn zoontje van bijna 10 weken heeft altijd groene poep. Ben van mijn oudste gele poep gewend. Is dit normaal? En wat kan ik er anders aan doen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
  3. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hoi,

Heidi

Dank je voor je reactie. Hij krijgt niks anders dan borstvoeding. Maar het kan dus geen kwaad dat hij non stop groene poep heeft al weken lang?

4. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Als het verder goed gaat....(lengtegroei, gewicht, hoofdomvang, ontwikkeling, alert en vrolijk?

Gebruik je zelf medicatie of speciaal dieet?

5. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hoi Heidi

Ik heb geen dieet. Maar mijn zoontje gebruikt wel medicijnen tegen zijn reflux ( ranithidine). Hij is groeit goed etc. Al vind ik wel dat hij snel huilt en ontevreden is. Wilt graag drinken maar (te) veel moet hij weer van spugen. Sinds deze week krijg ik hem ook niet meer in zijn eigen bedje ( in de nacht wel ligt hij in zijn wiegje naast mij) . Ik ga zelf twijfelen of er niet meer aan de hand is ......?

6. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    bij twijfel naar je arts.

Kindjes met reflux zijn vaak beter af met vaker kleinere porties, vaak regelen ze dit zelf al. Helpt zuigen? Niet voedend zuigen kan rustgevend en pijnstillend werken.

7. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hoi Heidi,

Hij heeft nu 2,5 dag gele ontlasting gehad. Met vandaag weer een groene er tussen. Soms lukt het hem gewoon niet om de vette melk te bereiken. Hij kan soms ook onrustig worden als de stroom niet meer groot is zelfs net borst compressies. Heb nu een dag steeds 1 borst aangeboden dus een half uur drinken aan 1 borst. De dagen erna gele ontlasting wel 2 borsten aangeboden. Dus het lijkt nu beter te gaan ( wel meer spugen maar wel rustige darmpjes)
    Het poepen is nu ook normaler qua hoe vaak. Eerst was het elke luier een beetje. Nu 2a3 luiers echt poep. Dus zijn billen zijn ook blij 😊
    Ik merk wel dat ik een flinke toeschietreflex heb ( en soms nog een kleintje tussendoor) kan ik hier iets tegen doen? En hij kan soms 3 kwartier drinken en nog niet loslaten. Meestal als ik hem los haal zit hij toch 'vol" . Bij de fles laat hij wel los als hij vol zit ( gewoon bv voeding) . Is dit toch iets voor een reflux kindje of gewoon omdat hij aan de borst drinken heerlijk vindt en kalmerend?

8. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik zou de eerste melk laten aflopen: als het toeschiet weg laten lopen en wachten tot de straaltjes afbuigen of overgaan in druppen. Dan de borst drogen en aanleggen. Op deze manier is de eerste kracht er af en kan je kindje rustiger drinken.

Als je toeschiet en je bent niet aan het voeden kun je met de muis van je duim even lichte tegendruk geven. Vaak stopt het toeschieten dan.
    Na verloop van tijd zal dit verdwijnen.

Kindjes die troost of rust zoeken willen vaak niet-voedend zuigen. Dat werkt inderdaad kalmerend.
    Volg je kindje maar, zeker nu het zo warm gaat worden.

Deel Deze Pagina