Onze dochter van 5,5 maand heeft koemelkallergie en krijgt volledig bv. Ik gebruik geen koemelk, geitenmelk en soya meer. Over 1,5 week heb ik een afspraak met een diëtiste, maar ze heeft me alvast geadviseerd om calciumtabletten met extra vitamine D te gaan gebruiken. Hier ben ik woensdagavond mee begonnen. Sinds vrijdagavond heeft Jenne de ene poepluier na de andere, waarbij de poep mosgroen met kleine stukjes (die stukjes waren er eerder ook al) is. Vandaag en gisteren 7 poepluiers. Zou dit met de extra calcium te maken hebben? Mijn dieet is verder namelijk niet veranderd...
mosgroene poep was/is bij mijn dochtertje een teken dat ze de bv niet volledig heeft kunnen verteren. Vaak omdat ze dan (te?) veel binnen kreeg (soms in korte tijd). Het is wel opvallend dat de mosgroene poep begint op het moment dat jij extra calcium inneemt. Ik weet wel dat calcium verstopping kan veroorzaken bij degene die dat extra inneemt. Bij jou dus. Of dat dan ook zijn wisselwerking heeft op de darmen van je dochter weet ik niet zeker, maar ik zou er niet raar van opkijken. Ik hoop voor je dat de dietist daar meer van weet.
Groene poep door een teveel aan calcium daarvan heb ik nog nooit gehoord. Geef je nog geen bijvoeding waar het door kan komen? Als zogende moeder mag je 1000 mg. calcium per dag. Ik zou die hoeveelheid niet overschrijden.
Dank jullie! Ik heb het advies gekregen 500 mg calcium extra in te nemen naast mijn VSM Puur mama-vitaminepil. Omdat die optie er niet was, heb ik nu 2x 400mg. Maar dan kom ik op 1050mg per dag. Zal ik toch maar ééntje per dag moeten nemen. De dietiste is deze week afwezig... Zou je ook weten waarom je niet meer dan 1000mg mag innemen? Verstopping heb ik gelukkig nog geen last van en Jenne zo te zien ook niet! Meer dan anders drinken heeft ze ook niet gedaan.... Maf he? Zojuist was haar poep al meer legergroen/bruinig aan het worden. Misschien is het morgen wel weer vrolijk geel!
Groene poep bij supplementen van de moeder ken ik eigenlijk alleen bij ijzerpreparaten. Maar het kan echt geen kwaad om gewoon even een weekje GEEN extra pilletjes in te nemen om te kijken of je kind er op reageert hoor. Je loopt heus geen ernstige tekorten op als je calciuminname een maandje of ze minder dan normaal is!
welk merk calcium neem je? Ik van Orthica en nooit problemen gehad met dingen calcium- magnesium - zink
Hoi, Heel herkenbaar. Ik gebruik om dezelfde reden sinds een week calciumtabletten met vitamine D (van "de Tuinen") en hier is de poep van de kleine ook donkergroen geworden. Ik had er geen zorgen over, maar nu je het vraagt valt wel het kwartje. Bij hem is namelijk ook niets veranderd (of in mijn voeding) behalve die tabletten. Ik heb tabletten van 600. De dietiste had gezegd dat ik 750 moest, maar ik heb ervoor gekozen om iets onder de geadviseerde hoeveelheid te zitten ipv erboven. mocht je een opmerkelijk antwoord van je dietist horen, wil je het dan even melden? misschien kunnen anderen (ik?) ervan mee profiteren groetjes, Natasja