haai! Elize heeft al een tijdje groene, schuimende poep. Aan het CB verteld en die zei dat dat niet erg was en geen zorgen over hoeft te maken. Ik had begrepen van kraamhulp en zelf gelezen dat dat met voormelk/achtermelk te maken kan hebben. Elize drinkt trouwens vanaf der geboorte maar 5 minuutjes per keer, 1 borst. Volgens CB is dat lang genoeg om de vette achtermelk te krijgen, borsten voelen na een voeding ook wel soepel aan eigenlijk. Maar ik maak me toch een beetje zorgen, dus hoop dat jullie die zorgen weg kunnen nemen. Ze groeit genoeg, een maand na der geboorte is ze 600 gram gegroeid. Maar heb het vergeleken met mijn 2 andere kids (zegt natuurlijk niet zo heel veel omdat elk kindje anders is) maar die waren na een maand 1210 gram en 1420 gram aangekomen. (ga me dan stiekem toch zorgen maken) Ook worden de krampjes erger en poepen moeilijker (wat eigenlijk ook wel normaal is...maar toch hè ) Wat denken jullie? Groene poep normaal en gewoon zo door gaan of toch niet? Thx!
Hier was de groene poep teken van krampjes. Die kun je verminderen door het eerste beetje voeding af te kolven: je kleintje kan dan rustiger drinken en krijgt minder lucht binnen... Verder zorgen dat ze goed boert na het voeden, (ik deed ook tussendoor, maar als ze maar 5 minuten drinkt, wordt dat moeilijk, ). Ze groeit goed hoor, die andere twee groeiden gewoon wel heel erg superhard!
Hey, Bedankt voor je antwoord. Dat vooraf kolven is wel een goede optie aangezien het er snel uitspuit. Maar is dat niet lastig? Hoe pak je dat aan? Elize gaat dan natuurlijk krijsen omdat ze moet wachten op de boob, ow zie mezelf al helemaal stressend kolven Ow bah en midden in de nacht kolven, leg haar altijd heel snel aan, zodat manlief niet wakker wordt. Zal dat feest worden zeg! Maar ze heeft dus al heel lang geen gele poep meer gehad? Dat is niet erg?
Hoi Pientje: op zich is die groene poep niet erg. Ik heb destijds eens de huisarts erover gebeld en zij vinden het alleen zorgwekkend als het gepaard gaat met HOGE koorts, geen plasluiers, enz. Als het enkel groene poep is, is het vervelend voor je kleintje, maarja... Hier probeerde ik dan met dat eerste beetje afkolven te beginnen zodra ik doorkreeg dat ze wel eens honger zou hebben. Dat lukte niet altijd en dan lag ze idd wel eens op mijn schoot te huilen, totdat ik klaar was met dat kolven. Tja... dan dacht ik altijd maar: beter nu even huilen van honger, dan straks van giga-krampjes. Ook 's nachts gebeurde het dus wel eens dat ze dan lag te huilen en manlief wakker werd: was eigenlijk wel handig: hij gaf haar dan even zijn pink, zodat ik wat rustiger af kon kolven. Ik heb trouwens 's nachts ook wel eens gehad dat ik voor niets af had gekolfd: lag ze heftig te kreunen en dergelijke in haar slaap en dacht ik: die gaat zo wakker worden, dus hup, maar even kolven. En dan werd ze niet wakker, LOL Maar goed, het hielp hier dus wel heel goed. Ik probeerde dus wel zo weinig mogelijk af te kolven, zodat ik niet m'n productie onndoig stimuleerde. Maar het moet er in ieder geval niet meer vanzelf uitspuiten. Toen Thirza wat groter werd, had ze overigens op een gegeven moment zelf een oplossing: hield haar mondje om mijn tepel zonder te zuigen en lebberde dan lekker alles weg wat eruit kwam. En tegenwoordig heb ik het 's ochtends nog wel eens als ze 's nachts maar 1 keer komt, en dan draait ze zelf haar koppie weg en wacht totdat het uitgespoten is,
Hier heeft ons 2de ukkie zo'n 3maanden groene poep gehad. Ook vaak van die schuimende poep (getver! lekker onderwerp.. ) Ik heb destijds ook huisarts en cb gevraagd over hoe en wat maar hij groeide zo'n 150 gram per week, en dat was helemaal goed. Hier zeiden ze dat het kan liggen aan te weinig voeding, maar aangezien hij 150 per week aankwam was dat het dus niet, aan verkoudenhoud (bij ons goed mogelijk omdat zijn broer alle mogelijke bacterien meeneemt van de creche ) of omdat ik veel groene groente zou eten.. hmm... nou dat was niet het geval! Ik heb het uiteindelijk opgegeven, groene poep of niet, het is een lekker jong, hij doet 'alles' dat hij 'moet' doen en uiteindelijk na een maand of 3 werd het minder. Ik zou me er zelf niet teveel zorgen om maken als ik jou was. 600 gram in een maand aankomen is super toch? Blijf gewoon alert, en luister naar je intuitie. Als je je er niet prettig bijvoelt, zou ik gewoon eens naar je huisarts stappen. Die tip van Rozemarijke zou je best eens kunnen uitproberen, wie weet wordt groen snel weer geel Veel succes!
Hier heeft Sterre dat ook als ze inderdaad alleen voormelk drinkt. Ik leg haar nu 2 keer aan aan dezelfde borst, dus dan heeft ze die echt leeg. Nu heeft ze het niet meer, gewoon weer kerriegeel
Mijn zoontje heeft ook een paar weken achterelkaar groene ontlasting gehad. Het ging gepaard met krampjes. Nu heeft hij alweer en paar weken gele ontlasting en heeft ook geen krampjes meer. Ik heb mij er niet zo druk over gemaakt, komt vrij vaak voor.
Ik had donderdag gekolfd en 's avonds in een flesje gegeven en de volgende dag had ze sinds een paar weken eindelijk weer eens een gele poepbroek...en wat voor één, tot aan der rug Daarna alleen weer groene broeken. Dus dacht gister dat weer te doen, maar kreeg er alleen maar van dat doorzichtige voormelk uit. Borsten voelen al een paar dagen vrij slap aan, lijkt wel terug te lopen, ze drinkt nu nog korter dan 5 minuten. Hoe krijg ik de productie omhoog? Na een voeding kolven ookal komt er vrij weinig uit? Marijke hoe bedoel je dat? dezelfde borst bij de volgende voeding of dezelfde borst bij dezelfde voeding na het verschonen ofzo?
Ik begin met links, na een paar minuten stopt ze, dan wacht ik even, en dan doe ik haar weer links, en dan drinkt ze ineens goed door. Als ze dan stopt krijgt ze een schone luier als dat nodig is, en dan nog even aan de rechterkant aanleggen. De volgende voeding begin ik met rechts. Je borsten zijn nog niet leeg, het duurt gewoon een tijdje voor de achtermelk komt. Ook als ze slap aanvoelen zit er echt nog wat in (tenminste bij mij wel ) Groetjes Marijke