ff een vraagje....mogen de kleintjes al kers, nectarines perzikken of pruimen hebben??? zo ja, kan ik hier ook lekkere mixjes mee maken??? Iris leeft zo,n beetje op appel peer en banaan, ik wilde wel eens wat anders proberen....
Kersen en ander rood fruit mag pas na 1 jaar dacht ik .. *is voor mij al weer lang geleden* Nectarines en Perzikken mag volgens mij weer wel, dit is zacht fruit. Banaan sinasappel peer mag ook.
hmm, ik zal zo toch maar even googelen, in de winkels zie je ook van die kant en klaar potjes met rood fruit.... ik zal ff zoeken
Ik heb eigenlijk van alles en nog wat gegeven, Astrid reageerde er goed op en was/is helemaal zot op kiwi! Alleen staat het overal dat dit niet mag voor 1ste jaar. Tsja..
Nu je het zegt! Met mijn oudste dochter had ik indd potjes met bosvruchtenmix. Hier moch je haar echt dag en nacht wakker voor maken Misschien vind je via google wat? Ben ook zeer benieuwd
Je kan ook het voedingsschema van Stefan Kleintjes volgens... Daar mogen pruimen, perziken en kersen vanaf 6 mnd, nectarines vanaf 9 mnd Het volledige schema staat HIER
Als je trouwens potjes geeft dan kun je wel problemen krijgen met dit schema, want in potjes zit vaak wat volgens het schema nog niet mag. Het schema is een iets rustiger en "allergie-vriendelijker" manier van introduceren. O ja en het staat wel op bv.com, maar kan natuurlijk ook voor flessenkindjes
Ik dacht dat perziken al mogen. Dat is idd ook iets wat ik me afvraag. Normaal mogen kindjes van 4mnd toch nog geen aardbeien enzo eten, maar ik begrijp niet waarom het dan wel al in die potjes zit. Met zo'n dingen wacht ik toch liever totdat ze een jaar gepasseerd is.
met googelen schiet je ook niet veel op.... op de ene site staat dat het wel mag en op de andere site staat dat het niet mag.... ik heb nog niet echt iets duidelijks kunnen vinden.... maar ik zoek verder...
Heb het volgende gevonden in het boekje van de gezinsbond: Fruitpap: Gebruik vooral rijp fruit, zonder pitjes en velletjes: Rijpe bananen rijpe appels en peren seizoenfruit (meloen, pruimen, abrikozen, perziken, necatarines...) Ananas is moeilijk verteerbaar (niet voor baby één jaar is) wees voorzichtig met bessen en citrusvruchten. Ze kunnen baby's tere darmpjes overprikkelen. Pompelmoes wordt over het algemeen beter verdragen dan sinaasappel.
ze heeft net een mix gehad van appel, halve pruim, 2 kersen en een stukje perzik.... ze vond het heerlijk...enne werkte goed op haar darmpjes.gelijk een poepluier
Onze oudste dochter kreeg ver voor haar 1e verjaardag ook kiwi maar zij had er wel last van: extra vieze poepluiers. wij zijn er dus voorzichtig mee geweest.
Ik zou het gewoon uitproberen... mijn dochter kreeg gewoon alles... eerst een klein beetje en ging het goed dan gewoon zoveel als ze lekker vind
Volgens mij kan je beter aardbeien en kiwi een tijdje laten staan, maar ander fruit mag volgens mij wel.