Groene Poep!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HabibiAna, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Mn dochtertje had net een hele groene poepluier! Zowel donker als licht groen:$zag er echt smerig uit!

Waar komt dat door?? Ik geef trouwens bv.

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Dan heb jij vast spinazie gegeten... of niet?! :D

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    En mijn antwoord is dus echt niet als geintje bedoeld he... wat jij gegeten hebt komt echt in je bv terrecht en dus weer bij je kindje, zelfs tot in de ontlasting van je baby... heel normaal! ;)

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Nu je het zegt, ik heb gisteren wel lasagne verdi gegeten, die groene dus!! Hahaha helemaal niet bij stil gestaan eigenlijk!:D

5. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

ik geef ook bv en bij mijn zoontje was het laatst ook groen met sliertjes en slijmerig, ik was er beetje van geschrokken:D maar ik had die week spinazie en boerenkool gegeten;)

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Misschien een stomme vraag maar; is je melk dan ook groen?
    Want het kan niet groen zijn, dan wit (melk) of heel licht groenig en dan in de ontlasting van je kindje terug heel groen?
    Weet het niet hoor.:D

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    mijn zoontje heeft ''vaak'' groene ontlasting, maar k geef geen bf. is dit erg dan?

8. mummy2b

mummy2b Lid

27 nov 2008
    67
    0
    0
    Bij bv-kindjes wordt de poep groen wanneeer ze veel voormelk en weinig achtermelk binnenkrijgen kleurt hun ontlasting groen. Geeft niks. Als ze er last van hebben (krampjes), of je er vanaf wilt: eerst 1 borst goed leeg laten drinken voor je de andere geeft.

Het komt dus niet door wat je eet. Koeien eten alleen maar groene groenten he ;)

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij is dit echt onzin :D

Mijn zoontje heeft toen ie jong was ook wel eens groene poep gehad. Ik heb toen volgens mij 100 verschillende verklaringen gehoord en gelezen dus weet nog steeds niet waar het aan ligt ;)

Vanochtend was het trouwens ook groen. Maar hij had gister spinazie gegeten ;)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heeft niks te maken met de kleur van wat jij eet, maar eerder met dat de darmpjes het niet helemaal lekker verwerken. Hier was de poep altijd groen als ze krampjes had... (geef ook BV by the way). Was hier ook nogal eens te wijten aan (te) veel melk en dus veel dunne voormelk binnen. Als ze in verhouding meer achtermelk kreeg, had ze veel minder last van krampjes.
    Ik heb een tijdje het eerste deel van de melk afgekolfd, omdat ik zoveel had dat er het gewoon uitspoot. Kolfde ik tot het er niet meer vanzelf uitspoot en dan legde ik Thirza aan. Dan kon ze dus EN rustiger drinken EN kreeg ze meer vettere melk binnen, (dat kon je dan weer merken aan dikkere stukjes in de mosterdgele poep). Samen met het geven van infacol (om te kunnen boeren: ze potte de lucht nogal op - geeft ook krampjes) en het anders voeden (halverwege even verschonen en boeren) hielp dit enorm tegen de krampjes en had ze ook bijna nooit meer groene poep. Of ik nou spinazie gegeten had of niet ;)
    Elke lactatiekundige zal je overigens ook vertellen dat de poep echt niet kleurt naar wat jij zelf eet... en in principe maakt het ook niet uit wat jij eet: de voeding zelf komt niet in de melk. Wat jij eet, daarvan komen de voedingsstoffen in je bloed, en uit jouw bloed wordt de melk aangemaakt.
    Alleen in het geval van overgevoeligheid of allergie kan het uitmaken, maar dan gaat het vaak om de 'standaard' allergenen als (koe)melk, ei, soja, vis of noten.

11. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Mij is wel verteld dat het komt door wat je eet... mijn borstvoeding had ook steeds een andere kleur hoor, echt niet perse wit... soms was het groenig, of roze en soms zelfs blauwig... :(
    Maar goed, er zullen vast verschillende theorien zijn, iedereen moet altijd overal wat over roepen toch? ;)

Maar belangrijkste is: de poep van je kindje zal soms verschillend van kleur zijn en das heel normaal!

12. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Informatie van borstvoeding.com (de meest betrouwbare internet site van nl):

Hoe ziet moedermelk er uit?

Moedermelk ziet er heel anders uit dan flesvoeding of koemelk uit een pak. Het ziet er waterig uit en is soms zelfs blauwig van kleur. Dit is de normale kleur van moedermelk, en het betekent niet dat de melk weinig vet bevat. De kleur kan soms veranderen, bijvoorbeeld als de moeder spinazie heeft gegeten. Dan ziet de melk een beetje groen. Ook medicijnen en vitaminepillen kunnen de kleur van de moedermelk doen veranderen.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja maar daar wordt de poep van je kind niet knalgroen van.

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik geef ook kv en lisanne heeft ook altijd groene poep. Ze krijgt friso ha. Volgens het cb hier is dat wel normaal.

15. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    We hebben het toch niet over knalgroene poep, maar over groene poep... maar ja, als er weer zo nodig een discussie opgeroepen moet worden... het eten van spinazie KAN een reden zijn voor de groene poep, ik kan van afstand natuurlijk nooit zeggen dat het DE reden was... ;)

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Zodra Thijs groene poep heeft, weet ik dat er weer een verstopping en krampjes aan zitten te komen. Het is dan klei-achtig en een stuk harder. Gele poep is goed, dan is het allemaal goed verteerd.

Ik geef geen BV maar FV, maar bij Thijs werkt het wel zo.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Waar heb jij gelezen dat het eten van spinazie door de moeder een reden KAN zijn?

18. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Wil je de referenties in alfabetische volgorde? :(

19. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon kreeg FV en had altijd gele of groene poep... Volgens de HA kan de poep van een baby alle kleuren hebben. Maar groen of geel is heel normaal ;)

20. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Als ik Ben vaker voed dan normaal, omdat Ben dan meer wil drinken, is zijn poep ook vaak groen.
    Toen ik bij Arend te veel melkproductie had, kreeg hij vaak te veel melk binnen en dan had hij ook groene poep. Mijn ervaring is dus dat ze bij groene poep te veel melk binnen hebben gekregen.
    Gaat vanzelf weer voorbij.

Deel Deze Pagina