Ik heb eerst altijd overproductie gehad en nu loopt mn bv ineens kei hard terug.Zoonlief is nu 12 weken. Ik ben sinds vorige week weer begonnen met werken (2 dagen per week) en kolf 2 x in mn werktijd. Volgens mij moet ik ook weer ongesteld worden (kan dit er ook mee te maken hebben?).. Mijn borsten zitten lang niet meer zo vol.. kolf ook niet veel meer en merk dan ook dat de tsr pas later komt dan normaal en ook lang niet meer zo sterk is.. daardoor word zl boos tijdens het drinken omdat hij gewend is dat het er zo uit spuit en hoefde er dus weinig moeite voor te doen. Toen straks had ik gewoon melk uit de diepvries moeten halen omdat hij bij mij niet wou drinke .. Hij dronk heel even en daarna liet hij steeds los en begon te huilen en drna wou hij echt niet meer en was ontroostbaar. Toen dus maar 50 cc in flesje bij gegeven en had hij helemaal leeg en viel lekker in slaap. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mn productie weer meer word? Want ik kan hem wel steeds aan gaan leggen maar als hij dan niet wil omdat er te weinig uit komt naar zijn zin dan schiet ik nog niks op
Het weer gaan werken en evt ongesteld worden kan wel een productiedipje veroorzaken. Maar er zijn meer dingen soms veranderen. Je kindje kan ook steeds meer "zien" van de wereld en daardoor afgeleid zijn tijdens het drinken. Dan helpt voeden op een rustige donkere plaats. Je kunt tijdens het drinken borstcompressie toepassen om hem meer melk te geven. Ook kun je wisselvoeden, oftewel een aantal keer extra wisselen van borst als hij ontevreden wordt. @kolven: vaker en korter kolven op je werk levert vaak meer op. Dus minimaal drie en liever vier keer. Dat kan tijdelijk zijn nu, omdat je wellicht idd een dipje hebt hoor, dan kun je over een tijdje weer terug naar drie of twee keer. Oxitocinespray kan helpen bij je toeschietreflex, verkrijgbaar via de huisarts, dat is lichaamseigen hormoon. Zowel bij het kolven als desnoods bij het live voeden als je echt geen toeschietreflex krijgt. Bijvoeden uit je voorraad is natuurlijk "gevaarlijk" voor je productie, want je krijgt je productie natuurlijk alleen omhoog als je lichaam weet dat er meer melk nodig is, oftewel door meer aanleggen. Je zoontje zal het "ermee" moeten doen, als hij trek heeft komt hij vanzelf vaker, je krijgt dan "regeldagen" waar je kindje ineens veel vaker komt om je productie omhoog te krijgen. Verder hoeven slappe borsten niet te betekenen dat je onvoldoende melk hebt, dit zijn ook 'fases' in het voeden waarin het weer eens verandert. Nakolven, na elke voeding of na een aantal voedingen, is zeker ook een manier om wat meer kunstmatig te helpen je productie omhoog te krijgen. Dat kun je in je voorraad stoppen, of aan je kindje geven als hij eens echt ontevreden blijft na lang drinken bijvoorbeeld, maar liever niet anders moet je dat ook weer bijkolven. Het is ook een kwestie van vertrouwen, dat je kind wel aangeeft als hij honger heeft, dat hij "ongemerkt" meer kan drinken dan je denkt, en dat je lichaam wel weer bijregelt en je productie weer zal stijgen als je hem zoveel mogelijk aanlegt. Hehe, heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan!
Sluit me aan bij Babel. Nog even een aanvulling, als je zoon 'boos' wordt omdat de tsr op zich laat wachten dan kun je hem een handje helpen door de zorgen dat de tsr sneller komt. Daar zijn verschillende manieren voor. Simpelste is je borsten voor het aanleggen masseren en met je vlakke hand cirkels over je tepel wrijven. Je kunt ook kort de kolf op je borst zetten tot de tsr komt en dan aanleggen. En de syntocinonspray die babel als noemt kun je ook kort voor je aanlegt gebruiken. Verder, inderdaad niet in de verleiding komen om je voorraad aan te spreken. Je kind moet het werk doen, je moet dus even rekening houden met regeldagen.
En ik wilde nog toevoegen dat je natuurlijk wel zijn groei en plasluiers in de gaten moet houden. Als hij gewoon groeit en voldoende luiers heeft krijgt hij ieg genoeg binnen.
dankjewel voor de tips! We gaan ermee aan de slag. Ik kan helaas niet vaker kolven op het werk.. we hebben geen geschikte kolfruimte dus moet op en neer rijden.. ben dan 2x 1 uur weg..
Hoeveel dagen werk je? Je weet natuurlijk dat je werkgever verplicht is je een ruimte te bieden he... Maar daar een punt van maken is natuurlijk een tweede, niet bevorderlijk voor de relatie. Is er nergens een afsluitbare kamer die jij goed genoeg vindt? Desnoods van de directeur zelf In je auto kolven geen optie? Andere creatieve oplossingen? Kun je geen telefoontjes plegen onderweg of thuis tijdens het kolven een beetje werken zodat je misschien 3x kunt gaan en niet teveel werktijd verliezen? Feitelijk zou je werkgever voor het verlies van tijd moeten opdraaien vind ik, als er geen ruimte is, als die 2x kolven je in de problemen brengt met de bv, is dat toch iets om misschien iets aan te proberen te doen
Ik werk 2 dagen dus dat valt dan nog mee. Ik ben kapster. Op het werk alleen kantine (waar de klanten door heen moeten lopen om bij de wc te komen) Plus de haartjes die overal terecht komen.. niet echt hygienisch. Ik was mezelf ook altijd voor het kolven ivm haartjes die op mn lichaam kunnen zitten. Dus heb daar eigenlijk niet veel opties verder..
Behalve dan in je auto als je die hebt en nodig hebt voor het naar huis gaan...? Maar goed, twee dagen is gelukkig idd niet veel. Hopelijk komt het allemaal snel weer op orde Zet m op
Jaa alleen kan ik mezelf niet eerst wassen in de auto haha Maar het is al weer goed gekomen gelukkig! Meneer is weer tevreden dus mama ook.