Schopjes-bewegingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HopeSept12, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Dag iedereen,

Ik zit met iets verveeld!
    2weken terug voelde ik de schopjes van ons beebje echt geweldig hard. Mijn buik wipte zelfs omhoog op de plaats waar zijn voetjes zitten.
    10dagen terug hadden we een echo en onze kleine man weegt al 616gr.

Sinds een paar dagen voel ik bijna geen schopjes meer; toch met veel minder kracht. Ik voel enkel een paar bewegingen erg laag in mijn buik.

Moet ik mij zorgen maken?

Liefs x

2. McDsee

McDsee Niet meer actief

Geen idee of je je zorgen moet maken, maar ik heb het zelfde! Afgelopen week voel ik hem véél minder. Vrijdag groeiecho bij de gynaecoloog.

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nee hoor meid dat denk ik niet.
    Ik denk dat je beeb gedraait is en nu op een ander plekje stampt mss tegen je placenta dan worden de stampjes ook wat doffer.

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Nee!
    Vanaf een week of 28 moet je de kleine elke dag voelen, voor die tijd kan het nog wisselend zijn. Ik zie dat je nu richting de 25 weken gaat, dus je hoeft je nog geen zorgen te maken.
    Aangezien de kleine nu nog genoeg ruimte heeft, hoef je niet altijd wat te voelen. Bij mij was het in die periode ook wisselend. maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij wel schopt, maar niet waar jij het kan voelen! Dus ik zou me niet druk maken! En als je je teveel zorgen maakt, bel dan je verloskundige!

5. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ook, waar ligt je placenta? Als die aan de voorkant zit, dan zal je de kleine ook minder voelen. Ik had een doppler om mij door de die moeilijke tijden heen te helpen, misschien iets voor jou?

6. Yvonne80

Yvonne80 Lid

8 aug 2012
    82
    0
    6
    V.S.
    Zelfde hier, soms dagen (of een week) waarin mijn buik alle kanten opgolft zodra ik even ga zitten (of 's avonds in bed). En dan ineens, niets. Nou ja, minder duidelijke bewegingen. Bij mij zit de placenta aan de voorkant, en als de kleine net anders gaat liggen, voel ik 'm minder (of bijna niet).
    En inderdaad, pas na 28 weken moet je de baby een aantal keer per dag voelen. Mocht je het echt niet vertrouwen, kun je altijd even je verloskundige bellen.

7. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    mijn meisje lag met de laatste echo al in de goede positie, en de schoppen bovenin voel ik minder dan toen ze nog andersom lag, inmiddels worden de stompen ook steeds harder, dus reken er maar gewoon op dat je mupje is gedraaid;)

als je je teveel zorgen maakt gewoon de vk bellen meid

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ook hier een week super veel beweging gehad. Daarna werd het steeds minder. Zelfs het gebruikelijke "patroon" van in de ochtend bij het wakker worden, s'nachtes als je er voor de zoveelste keer uit moest :D was er niet meer. Wakker porren hielp ook niet dus heb toen, met lood in m'n schoenen, op zondag, de verloskundige gebeld.
    Gelukkig was alles goed! En het lucht erg op als je weet dat alles goed is, ook al ben je, voor je gevoel, naar het ziekenhuis geweest "voor niks". Er werd mij op m'n hart gedrukt: beter 10 keer kijken voor niks dan een keer te laat!!!!

Dus, om een lang verhaal kort te maken hihi! Vertrouw op je eigen gevoel en moederinstinct en bel als het niet goed voelt!!

Deel Deze Pagina