Ik denk dat je het moet proberen om te merken wat het voor je doet. Ik heb het nu al een tijdje niet gedaan en merk meteen dat ik veel minder goed in mijn vel zit. Pukkels en een onrustige huid krijg en dat ik aan kom. Overigens heb ik bij een banaan per dag dat ik eindelijk goed naar de wc kan ... Dus ja of het goed of slecht is ... kijk naar wat het voor jou doet en of je er lekker bij voelt. Iedereen is uniek.
Hmm ooit he.. At ik max 1000kcal op een dag. Toen ik meer ging eten viel ik spontaan 25kg af. 1000 is echt te weinig
Maar zonder endometriose voelt dat ook een beetje suf Ik let wel gewoon op wat ik eet over de dag.. Hoef net perse af te vallen (al zou ik het wel fijn vinden) en heb mezelf dus ook niet op dieet gezet. Ik probeer alleen wel gezond en gebalanceerd te eten (en ook te snoepen dus)
Nee je zou je er niet 100% aan hoeven te houden, maar het is gewoon een andere manier van eten. Laat eens een tijdje vlees en suiker staan (en dan ook echt alle suikers). Wedden dat je ervan afvalt? Ik sport niet (of heel weinig) en met alleen gezond eten heb ik een heel goed figuur gekregen.
Hmm mja alle suikers... Vind ik eh.. Gedoe Dat betekent ook geen smoothies (En brood, en rijst en pasta.. Etc... )
Geen groene smoothies??? Juist WEL groene smoothies!!!! Ik bedoel dat je geen toegevoegde suiker mag, zoals ik koekjes en andere fabrieksdingen.
Oh maar DAT zei je niet Heb ooit bij wijze van experiment 10 dagen geen suikers gegeten. Op volkoren brood/pasta na. Beviel prima en viel er geen grammetje van af maar zat wel lekkerder in m'n vel en die vermoeidheid waar ik al eeuwen mee tobde was ook ineens weg. Omdat ik echter niet zo ben van het compleet schrappen van onderdelen uit m'n voeding... Eet ik het nu gewoon weer af en toe. Maar met mate (En koekje bakken we regelmatig zelf. Met ongeraffineerde rietsuiker. Of biscuitjes.. Wamt anders blijf ik bakken Aspartaam en aanverwanten heb ik wel echt uitgebannen overigens.. Dat was blijkbaar de oorzaak van m'n vermoeidheid want heb nu nergens meer last van.)
Dank je voor de antwoorden. Ik blijf als antwoord bij: een goede aanvulling op je menu. Ja dit word ook wel eens gezegd... dat er helemaal geen vezels inzitten omdat je het kapot maalt? Ik zal het wel gaan merken aan de darmen of het klopt denk ik. Gister dit gemaakt: 50 gram boerenkool, 50 gram komkommer, 100 gram ananas en 100 gram mango. LEKKER! Eerst het fruit en dan water tot bijna de hoogte van het fruit. Daarna de groente.
Wel ook nog steeds met mate hè. Gewone suiker kun je vervangen voor kokosbloesemsuiker, honing of stevia. Maar... brood en zo kan dus nog wel gewoon? Ik heb nu volkorenbrood. Leter echt op dat het volkorenmeel is wat ze gebruiken.
Ik word helemaal raar als ik geen koolhydraten consumeer: futloos, zere spieren, zwabberbenen. Een mens heeft koolhydraten nodig; brandstof voor je cellen. Ik eet mooi biologisch spelt-/haver- of boekweitbrood. Zilvervliesrijst, volkorenpasta, quinoa etc. En fruit. Allemaal onmisbaar in een goed voedingspatroon. En 10 kilo kwijt in 100 dagen. Sandana: heb je al wat minder opgeblazen gevoel?
Hier precies hetzelfde Helaas is mijn blender stuk gegaan, moet het nu alleen doen met mijn juicer. Weet iemand of je daar ook banaan in kan doen?
Oh ik kan natuurlijk ook eerst de groente juicen en dan de banaan er met de staafmixer er doorheen doen toch?