'Groene' smoothies, recepten en ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door soeee, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeee

soeee Niet meer actief

Dag dames!

Gisteren heb ik een groene smoothie gemaakt en ik was om. Vond het erg lekker en wil mijn broodmaaltijden gaan vervangen voor zo'n smoothie.

- Nemen jullie zo'n smoothie dan 2x per dag of 1x?
    - Wat doe je erin, lekkere recepten?
    - Wat eet je als tussendoortje? Wil mijn avondmaaltijden gewoon zo houden, dus ook weleens een frietje/pizza, gewoon zoals we dat nu doen.
    - Merkte je lichamelijk verschil? Ken iemand die hierdoor niet/nauwelijks meer naar het toilet kon.

Brand los! Ben benieuwd :) Dit was mijn smoothie van vanmorgen.

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Wij drinken dagelijks een groene smoothie, maar om nou al je broodmaaltijden er door te vervangen :$ Dan zou ik er wel nog iets van havermout of iets dergelijks door heen doen, want het vult voor de rest niet zoals een normale maaltijd.

Verder gebruiken wij eigenlijk altijd komkommer, omdat daar gewoon heel veel vocht (water ;)) vanaf komt, zodat je een goeie hoeveelheid overhoudt. En meestal doen we iets van 1 of 2 stuks fruit, en voor de rest groenten die we nog in de koelkast hebben. Paprika is trouwens ook een heerlijke vitaminebom om er door heen te doen. En een stukje limoen verfrist ook je smoothies.

Overigens nooit last gehad met naar de wc gaan, niemand hier in huis :)

*Edit: als je meerdere smoothies per dag wilt gaan drinken, zou ik wel je groenten/fruit verhouding veranderen. Nu heb je voornamelijk fruit erin, en als je zoveel fruit op een dag gaat nemen, dan is dat ook niet erg goed voor je (of voor de lijn, als dat je opzet is).

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik vind groene smoothies ook lekker. Boerenkool met appel en banaan is mijn favoriet.

Je broodmaaltijden vervangen is te veel van het goede lijkt mij.
    Maar dat is mijn mening ;)
    Heb je daar ook een reden voor, afvallen?!

Als je ze gaat vervangen is het beter om er eiwitpoeder door te doen. Proef je weinig van. Is te koop bij de tuinen.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mijn stoelgang is overigens goed als ik ze drink.

5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Omdat smoothies vaak veel suiker bevatten neem ik ze 'slechts' twee keer per week als ontbijt. Ik doe er ook vaak zaden door.
    Mijn favorieten zijn:

1. 1 komkommer, 1 courgette, 1 banaan, paar blaadjes munt met eventueel een handje witte druiven.

2. Spinazie, drie pers sinaasappels en eventueel een banaan.

6. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Mijn favoriet in de winter: spinazie, boerenkool, kiwi, ananas, appel (of peer). Ik drink m ook naast m'n ontbijt en er dan wel wat minder
    Ook lekker winterpeen, appel en n klein schijfje limoen

7. soeee

soeee Niet meer actief

Goede tips allemaal! Bedankt :)

Wilde inderdaad de verhouding gaan veranderen qua groente/fruit en er dan iig 's middags havermout door doen. Het is niet zo zeer om af te vallen hoor. Sinds mijn zwangerschap ben ik een erg slechte brood eter, waardoor ik meestal niet of laat ontbijt en het merk dat ik het ga opvullen met ongezondere dingen.

Eigenlijk dus omdat ik brood niet lekker vind. Of nouja, gewoon een gezonde boterham. Een lekker belegd stokbroodje gaat er altijd in en dat is dan een beetje mijn valkuil. Ik weeg 58 kilo bij 1m62, dus dat is wel prima.

8. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ik ben ook absoluut geen brood eter (op die lekkere stokbroodjes na inderdaad :D), en ik eet nu in plaats daarvan volkoren crackers als lunch. Mocht je nog een alternatief zoeken voor brood, misschien is dat ook nog een idee?

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik wil ook sochtends en smiddags smoothies gaan drinken. Ben geen brood eter en eet daarom bijv gebakken ei, gekookt, knakworstjes etc.

Ik wacht nog even tot kerst, dan krijg ik mijn blender haha

10. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik maak vaak een smoothy met bietjes, halve courgette en 2 kiwis. Erg lekker (alleen niet groen), doe er ook altijd lijnzaad doorheen.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb last van obstipatie en sinds ik smoothies eet ipv brood gaat het poepen geweldig;).
    Ik vind andijvie, boerenkool en spinazie lekker. Ik meng dat vaak met één of twee fruitsoorten. Mango en banaan zijn erg zoet en die maken alles sowieso lekker. In het begin deed ik die er altijd in en ging ik steeds bitterder.
    Maar kiwi, sinaasappel, aardbei, framboos... eigenlijk alles wel. Ik schil niks trouwens en ik maak hem niet helemaal glad zodat ik nog wat te kouwen heb. Ik gebruik ook nog wel eens een scheutje honing, lijnzaadolie, tarwekiemolie, kokos.

12. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Lees ff mee. .lekker gezond

13. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik vind het trouwens onzin om een smoothie niet als broodvervanger te mogen gebruiken. Brood vult goed (volkoren dan), maar bevat nauwelijks voedingsstoffen en voornamelijk troep (zie de ingredientenlijst). Twee broodmaaltijden -zoals de meeste Nederlanders kennen- met al het ongezonde beleg, voegt nauwelijks iets aan je lichaam toe.
    Als een smoothie voor je gevoel niet vult kun je deze altijd combineren met een handje noten, een ei of eventueel een gezonde cracker.

14. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik doe wel eens een groene smoothie. Vaak gaat er dan een schepje tarwegras bij. Ik las overal dat dat megavies is. Maar als ik een flinke theelepel door de smoothie doe proef ik daar eigenlijk niks van. Ik doe het regelmatig ook als ontbijt, maar dan gaan er drie eetlepels geweekte havermout bij.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Biologisch of zelfgebakken brood bevat geen troep hoor.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik maak hem vaak met sinaasappelsap, spinazie en banaan. 250 gram spinazie gaat er zeker wel in.

Verder met kokosmelk, avocado en banaan.
    Andijvie, mango,banaan.
    Spinazie, kiwi, sinaasappel

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mijn favoriet: spinazie, bleekselderij, komkommer en appel.

(dit is trouwens een sapje, geen smoothie).

Favoriete smoothie: sinaasappels, aardbeien, cacao-brokjes, gojibessen.

18. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik vind deze smoothies erg lekker :
    Ingrediënten voor 2 personen

300 gram winterpeen
    1 avocado
    1 mango
    1/2 limoen, het sap