Ik lees hier super goede verhalen over. Je krijgt meer energie, verliest gewicht, krijgt een mooiere huid, kortom je wordt gewoon veel gezonder. Ik wil dit heel graag gaan proberen maar het lijkt me wel veel werk. Is er iemand die vaak dit soort smoothies drinkt en dus weet hoeveel werk het is? En of het echt helpt natuurlijk
Ik drink bijna dagelijks een groene smoothie Ik voel me inderdaad veel beter, veel energieker.Ook ben ik veeeeeeel minder ziek (lees bijna niet meer) Ben er ook door afgevallen maar ik heb mijn hele etenspatroon veranderd dus kan niet zeggen of het alleen door de groene smoothies komt. Ook krijg ik er een mooiere huid en haar van. Nu heb ik het door extreme drukte en onregelmatig werken al een paar dagen niet kunnen maken en het is mij aan te zien. Ikzelf vindt het erg weinig werk. 5 a 10 minuten per dag. Alleen de blender/juicer schoonmaken vind ik minder
Ik vraag me ook af hoe je aan die recepten komt. Ik heb gelezen dat je niet zomaar kunt beginnen met allerlei moeilijke recepten en veel groenten elke dag maar dat je het rustig moet opbouwen om zo te wennen aan ineens al die vitamines enzo. Ik las iets over dit boek: Groenesmoothies.nl - Over gezondheid verbeteren en je energie niveau verhogen d.m.v. groene smoothies, is dat wat? Daar staat namelijk per "niveau" wat je kunt drinken.
Deze lijkt me zo lekker: 4 rijpe peren 5 bladeren verse boerenkool 1/2 bosje verse munt 2 glazen water ( al lijkt het mij lekkerder met yoghurt of (soja)melk) Ik kreeg ook de tip dat je het fruit van te voren kunt invriezen, dan wordt je smoothie wat dikker.
Of deze 4 Rijpe kiwis (groen of goud, eventueel met schil) 1 Rijpe banaan 3 Stokken bleekselderij 2 Glazen water ( of dus yoghurt/vruchtensap/melk) Of 2 Handen aardbeien (inclusief het groene kroontje) 2 Bananen Halve bos romeinse sla 2 Glazen water
Ik zal vanavond laat of morgen even wat recepten plaatsen! (Moet nu eerst weer werken) @Zwollywood: Van dat langzaam opbouwen weet ik niet, ben gewoon van de een op andere dag begonnen Invriezen is zeker lekker! Doe het met heel veel.
Sinds een half jaar iedere morgen ontbijt met een grote kan. Werkt als een tierelier. Ben niet meer moe, slaap beter, heb een mooiere huid heb lots of energy ... makkelijk en eindelijk eens niet zo veel brood op een dag dat ik naar binnen werk. Ik ben geen type van ingewikkeld en zo dus ik gooi (letterlijk en figuurlijk) een banaan en een ander fruit in de blender. Gooi dit 75% onder water (of zoals nu een tijdje een glas melk en een beetje water) en dan aanzetten. Vervolgens gooi ik er wat bladgroente bij (sla of spinazie) en laat het een minuutje of twee draaien. Dit drink ik dan binnen een uurtje of zo op en dan heb ik tot aan 13 uur geen honger en voel me zelf gewoon wakker worden. 6 maanden terug ben ik begonnen met zo'n kan en nog een cracker of zo er naast. Maar al snel merkte ik dat ik die helemaal niet meer nodig had. Het is zooo makkelijk er je kunt het aanpassen naar jou wensen. En het smaakt heerlijk. Heb je nog vragen dan roep maar!
Je moet er natuurlijk ook niet in gaan overdrijven. Het is de kunst om afwisselend te blijven eten, dus niet alleen maar smoothies. Dan kan het in mijn inziens geen kwaad. Je eet enkel groenten en fruit met water. Je moet natuurlijk wel uitkijken dat je naast de smoothies nog eens extra fruit als tussendoortjes gaat gebruiken, gezien de hoeveelheid suikers. Of het werkelijk werkt weet ik niet. Maar het schijnt aan de hand van wetenschappelijke onderzoek te zijn onstaan door Victoria Boutenko in haar boek ''Green for Life''. Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk nog nooit gebruikt heb, maar het lijkt me wel een goede oplossing om meer groentes te gaan eten!
Het klinkt wel erg interessant. Vooral ook het 'energieke' gedeelte. Als ik werk eet ik een aardig ontbijt 's ochtends maar ben vaak tot een uur of 9 amper vooruit te branden en vanaf 10 uur begint m'n maag alweer te knorren. Maakt niet uit wat of hoeveel ik eet. Misschien is zoiets mijn oplossing. Zie me al zitten op m'n werk met een paar glazen van dat spul... Mmmm.. toch eens in gaan verdiepen dus...
Ik ben begonnen omdat ik echt meer groente moest eten. Ik had en heb nog steeds een hekel aan blad groente en toen heb ik opgezocht hoe je dat meer kon eten ... en daar was de smoothie. En nee gedurende de dag eet ik heel soms nog een stuk fruit maar vaak ook niet. Het fijne is dat ik 's morgens dus al veel van de dagelijkse groente en fruit target binnen heb en daarnaast al 2 grote glazen vocht. Daardoor ben ik en verzadigd en omdat ik de dag gezond begin ook niet meer zo vee zin in snacken. Of het slecht of goed is voor je ... voor mij wel ik voel me er goed bij. Voor iedereen ik weet het niet maar dat moet je dus zelf proberen. @Naatje het smaakt super. Omdat je 60% fruit en 40% groente hebt proef je hoofdzakelijk de fruit en geen groente. En het klinkt raar maar ik vind dus spinazie en groene kool met vanalles erg lekker. Jaren terug had ik dit ook niet gedacht maar mij persoonlijk heeft het veel gebracht. Ook medisch gezien. Afvallen is mooi meegenomen ben nu 5 kilo kwijt zonder er iets voor gedaan te hebben. Ik zou zeggen probeer het en zie of je er goed mee kan leven. Het is ook niet als vervanger (ik gebruik het wel zo) maar je kunt het dus ook 's morgens voor je gezin maken en zo allemaal ipv de gezonde geperste jus eens proberen. Het enige rare is de kleur ... maar daar moet je ff doorheen!