Groene smoothies

Discussie in 'De lounge' gestart door Skatje, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wie heeft er lekkere recepten??

Ik dacht vanochtend: ik probeer het gewoon! Ik had laatst verse spinazie gehaald en daarvan had ik nog wat in de vriezer. Dus ik heb daar wat van genomen (denk 100/200 gram), een handje zwarte bessen voor de anti-oxydanten en 2 bananen. (Eerst had ik er maar 1 in maar het was zo waterig) En dan 2 glazen water erbij. Ik heb geen blender dus ik heb alles met de staafmixer glad gemaakt.

Maar eerlijk gezegd, vond ik het op zijn zachtst gezegd, niet zo lekker (lees: goor!)

Had ik de spinazie en de bessen eerst moeten laten ontdooien?

Oh voor niet weet wat het is: Groenesmoothies.nl - Over gezondheid verbeteren en je energie niveau verhogen d.m.v. groene smoothies

2. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Hier heb ik laatst ook een topic over geopend, misschien kun je die nog vinden. Volgens mij heette die Groene Smoothies, werkt het? ofzo :D

Ik heb een e-book met meer dan 50 recepten. PB me maar je email dan stuur ik het door :)

EDIT: Het is inderdaad niet zo lekker als je niet gewend om ze te eten. In dit ebook staan zeg maar fases om je aan de smaak te laten wennen. Eerst meer fruitsmoothies en steeds groenteriger :p

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb ooit de spinazie/banaan (zonder bessen) gemaakt en vond die wel te drinken, maar was verse spinazie, niet bevroren.
    Misschien moet je er wat meer banaan bij doen? Spinazie die je bevriest, "vergaat" zoals ze zeggen (i.e. je krijgt meer gewicht/smaak/... van de spinazie op een zelfde volume).

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ow wil het ook gaan proberen dus lees even mee!

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ok, wat is dan een beetje een beginnersrecept? Want van wat ik vanochtend had, ging ik echt nét niet over mijn nek, haha!

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb toevallig laatst gegoogled en dit is het resultaat:

[FONT=Verdana, sans-serif]Boerenkoolsmoothie:[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]2 bananen[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]2,5 kopje water[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]boerenkool[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]blauwe bessen[/FONT]

[FONT=Verdana, sans-serif]1 banaan[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]2-3 peren[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]frambozen[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]2,5 kopje water[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]sla[/FONT]

[FONT=Verdana, sans-serif]500 gram wortels[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]1/2 citroen[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]1 appel[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]wat groente zoals sla[/FONT]

[FONT=Verdana, sans-serif]spinazi[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]2 appels[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]1/2 citroen (kan, hoeft niet)[/FONT]

[FONT=Verdana, sans-serif]4 kiwi's[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]1 banaan[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]3 stokken bleekselderij[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]2 glazen water[/FONT]

[FONT=Verdana, sans-serif]4 peren[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]boerenkool[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]halve bos munt[/FONT]

[FONT=Verdana, sans-serif]2 handen aardbeien[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]2 bananen[/FONT]
    [FONT=Verdana, sans-serif]halve bos romeinse sla[/FONT]

[FONT=Verdana, sans-serif]150 gr. spinazie, 1 appel, 1 banaan, 1 kiwi, scheutje sinaasappelsap[/FONT]

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh meis, bah!

Sorry, maar je kan beter een receptenboekje kopen :D
    Ken je dit boekje? bol.com | Juice!, P. Curbeth | Nederlandse boeken Daar staan heel lekkere recepten in, ook met groenten.

Sowieso - als een grove regel - doe geen dingen bij elkaar die je ook op je bord niet bij elkaar zou doen. Gebruik - als je het kan betalen - liever biologische groenten. Gebruik altijd verse spinazie (uit de diepvries zou ik alleen bijv. frambozen of blauwe bessen doen, wel eerst laten ontdooien, anders wordt het heel zuur. Bevroren banaan kan ook, dat is erg lekker en dan krijg je een soort milkshake ;). )

Je kan fruit goed in de blender doen met bijv. soyamelk (dat werkt de vitamientjes wat minder tegen dan melk en is vaak al lekker gezoet). Denk ook aan dingen als munt of gember (klein stukje, vers).

Als je echt serieus aan de sapjes wilt beginnen kan ik je aanraden om te investeren in een goede juicer (is geen blender). Een juicer "kauwt" de groenten en het fruit waardoor belangrijke enzymen bewaard blijven. Je sapje is dus veel gezonder. En je kan er ook worteltjes (niet teveel, anders wordt je letterlijk oranje), appeltjes en harde groenten in doen. Er zijn heel dure (600 euro of meer) en goedkopere (ong. 250 euro). Volgens mij maakt het voor het sapje niet uit.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hey! Dank je voor je tips, daar heb ik wat aan! Fruit eerst laten ontdooien is wel een goede. Had er nu bevroren bessen in zitten.

Het smaakte nu heel waterig en een beetje bitter. Juicer ga ik over nadenken. Eerst maar eens wat proberen met mijn ouwe vertrouwde staafmixer :D

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dus je kan er ook wat soyamelk in doen ipv water? Dat lijkt me veel lekkerder idd dan alleen water.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind zelf mango een lekker sterke fruitsmaak hebben en gooi er inderdaad in het begin niet te veel groente in :) .

Aardbeien uit de vriezer zijn ook wel lekker. Maar zuur fruit (zoals bessen) vond ik niet zo'n succes :p .
    Banaan vond ik ook erg lekker meestal.

11. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Er is hier al een groene smoothie club met veel recepten en tips!

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Staafmixer kan ook maar een blender heb je minder omkijken na. Je hebt veel variaties mijn favo van dit moment is banaan en twee perziken met een groot glas water en ongeveer 6 grote bladeren sla waar het middelste witte gedeelte van verwijderd is.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ok! Ik ga nu voor frambozen, banaan en wat spinazie. Dit keer verse die niet ingevroren is.

Deel Deze Pagina