Groene smoothies

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani11, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb een smoothie maker gekocht en wil graag vanaf maandag aan de groene shakes. Hebben jullie recepten voor me?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Spinazie met banaan,sinaasappels en kokos!

Zou vooral in het begin het fruit nog laten overheersen bij de groene smoothies, want t is best wennen!

3. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Dankjewel! Klinkt wel lekker!..... Verder niemand?

4. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Sla, appel en rode vruchten. Of bleekselderij met banaan en kiwi.

De algemene regel is 2/3 fruit en 1/3 groente. En een glas water om het vloeibaar te maken.

Ik gooi er gewoon altijd in wat mij lekker lijkt en wat ik nog in huis heb. ;)

5. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik had zomaar wat gehaald andijvie en spruiten hahaha totaal geen idee of dat wel kon. Heb ook rode vruchten, bananen, mango, appels en sinaasappels gehaald.

6. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    yoghurt, sinaasappelsap, banaan, kiwi of peer, 4 deelblokjes bevroren spinazie, half uitgeknepen citroen, eetl lijnzaad en theel chiaseeds..Ik vind het heerlijk!

Je kunt ook nog variëren met sojamelk, kokosmelk, avocado, rucola etc.

7. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn favorieten;

Spinazie met appel en peer.
    Avocado met banaan en amandelmelk
    Avocado met peer en amandelmelk
    Bleekselderij met peer en appel

8. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
  9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik lees mee :D
    Ik vind wortel met sinasappels, gember en een halve rode paprika erg lekker. Ik moet het helaas met mn staafmixertje maken, dus ik doe het niet zo vaak..

10. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Broccoli, appel en banaan is heerlijk!
    Kijk anders even voor het boekje 50 groene smoothies van Marjolijn Verkaik. Is ook als e-book te downloaden. Er staan veel recepten in die verdeeld zijn in verschillende categorieën. Zoals beginner, gevorderd enz.

11. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Zo dat klinkt allemaal best lekker, zeg. Vult zo'n groene smoothie ook? Gebruiken jullie het als volwaardige maaltijd? Of als drankje tussendoor / bij het eten?

12. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Ik ben sinds deze week ook begonnen met groene smoothies! Heb eindelijk een goede blender gekregen voor kerst :D vanochtend had ik andijvie, banaan, kiwi, groene appel en 2 glazen water.
    Gisteren spinazie, banaan en appel met water
    Morgen wil ik iets met avocado of munt maken!

Ik wil het als maaltijdvervanger gaan gebruiken als ik niet meer zwanger ben, op dit moment heb ik nog teveel honger dus doe het als tussendoor of als drank bij ontbijt/lunch

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb ook net gister een nwe blender gekocht special voor smoothies..de Domo. Helemaal geweldig, maakt het meteen in de beker en ook om mee te nemen.

Ik hoor al lekkere recepten voorbij komen. Ik heb ook van die doosjes roodfruit uit de vriezer, spinazie, sla, appels, peren en kiwi's.

Ik denk wel dat het vult maar voor hoe lang? Denken jullie dat je er ook een paar eetlepels eiwitshake in kan doen?? of wordt het dan een calorieenbom?

Charlie

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Je kunt alle combi's maken die je lekker vindt, als de basis maar groene bladgroente is.

Ik maak m altijd vloeibaar met koud water en doe er altijd een banaan doorheen om m romiger te maken.

Diepvriesfruit is ook makkelijk om erin te gooien. En als je helemaal gezond wil kun je er nog wat chiazaadjes bij doen.

Ik neem m ook weleens als ontbijt, maar kook er dan wel een eitje bij, anders vult het niet genoeg voor mij. Ik maak de smoothie dan ook wat dikker (dus minder water erbij).

15. Neve

Neve Niet meer actief

Basis is voor mij 200ml water, 2 grote handen groente, 2 stuks fruit.
    Favoriet is banaan, dat maakt alles lekker!

Als ontbijt doe ik er vaak een paar eetlepels havermout en/ of lijnzaad doorheen zodat het extra vult maar toch gezond is.

16. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik maak er elke ochtend een als ontbijt :)
    Recepten doe ik niet aan, ik pak altijd een flinke handvol andijvie of spinazie, dan 2 of 3 stuks fruit (net wat er ligt), een lepel chiazaad of lijnzaad en water. Soms ook nog noten.

17. augustus

augustus Niet meer actief

Mijn favo is veel spinazie, granny smith appel, ananas, bleekselderij en munt

18. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Wat is lijn en chia zaad?

19. Sifra

Sifra Niet meer actief

De meiden die al wat langere tijd groene smoothies drinken: merken jullie ook effect? Meer energie e.d.?

20. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

Ben ik ook wel benieuwd naar.
    Ik maak er maar 1 pw, maar zou hey best dagelijks willen doen als ik er beter de dag mee door zou komen!

Deel Deze Pagina