Hoi dames, Ik heb een smoothie maker gekocht en wil graag vanaf maandag aan de groene shakes. Hebben jullie recepten voor me?
Spinazie met banaan,sinaasappels en kokos! Zou vooral in het begin het fruit nog laten overheersen bij de groene smoothies, want t is best wennen!
Sla, appel en rode vruchten. Of bleekselderij met banaan en kiwi. De algemene regel is 2/3 fruit en 1/3 groente. En een glas water om het vloeibaar te maken. Ik gooi er gewoon altijd in wat mij lekker lijkt en wat ik nog in huis heb.
Ik had zomaar wat gehaald andijvie en spruiten hahaha totaal geen idee of dat wel kon. Heb ook rode vruchten, bananen, mango, appels en sinaasappels gehaald.
yoghurt, sinaasappelsap, banaan, kiwi of peer, 4 deelblokjes bevroren spinazie, half uitgeknepen citroen, eetl lijnzaad en theel chiaseeds..Ik vind het heerlijk! Je kunt ook nog variëren met sojamelk, kokosmelk, avocado, rucola etc.
Mijn favorieten; Spinazie met appel en peer. Avocado met banaan en amandelmelk Avocado met peer en amandelmelk Bleekselderij met peer en appel
Leuk ik lees mee . Deze facebookpagina heb ik ook veel lekkere dingen op gezien! https://www.facebook.com/IncredibleSmoothies/
Ik lees mee Ik vind wortel met sinasappels, gember en een halve rode paprika erg lekker. Ik moet het helaas met mn staafmixertje maken, dus ik doe het niet zo vaak..
Broccoli, appel en banaan is heerlijk! Kijk anders even voor het boekje 50 groene smoothies van Marjolijn Verkaik. Is ook als e-book te downloaden. Er staan veel recepten in die verdeeld zijn in verschillende categorieën. Zoals beginner, gevorderd enz.
Zo dat klinkt allemaal best lekker, zeg. Vult zo'n groene smoothie ook? Gebruiken jullie het als volwaardige maaltijd? Of als drankje tussendoor / bij het eten?
Ik ben sinds deze week ook begonnen met groene smoothies! Heb eindelijk een goede blender gekregen voor kerst vanochtend had ik andijvie, banaan, kiwi, groene appel en 2 glazen water. Gisteren spinazie, banaan en appel met water Morgen wil ik iets met avocado of munt maken! Ik wil het als maaltijdvervanger gaan gebruiken als ik niet meer zwanger ben, op dit moment heb ik nog teveel honger dus doe het als tussendoor of als drank bij ontbijt/lunch
Ik heb ook net gister een nwe blender gekocht special voor smoothies..de Domo. Helemaal geweldig, maakt het meteen in de beker en ook om mee te nemen. Ik hoor al lekkere recepten voorbij komen. Ik heb ook van die doosjes roodfruit uit de vriezer, spinazie, sla, appels, peren en kiwi's. Ik denk wel dat het vult maar voor hoe lang? Denken jullie dat je er ook een paar eetlepels eiwitshake in kan doen?? of wordt het dan een calorieenbom? Charlie
Je kunt alle combi's maken die je lekker vindt, als de basis maar groene bladgroente is. Ik maak m altijd vloeibaar met koud water en doe er altijd een banaan doorheen om m romiger te maken. Diepvriesfruit is ook makkelijk om erin te gooien. En als je helemaal gezond wil kun je er nog wat chiazaadjes bij doen. Ik neem m ook weleens als ontbijt, maar kook er dan wel een eitje bij, anders vult het niet genoeg voor mij. Ik maak de smoothie dan ook wat dikker (dus minder water erbij).
Basis is voor mij 200ml water, 2 grote handen groente, 2 stuks fruit. Favoriet is banaan, dat maakt alles lekker! Als ontbijt doe ik er vaak een paar eetlepels havermout en/ of lijnzaad doorheen zodat het extra vult maar toch gezond is.
Ik maak er elke ochtend een als ontbijt Recepten doe ik niet aan, ik pak altijd een flinke handvol andijvie of spinazie, dan 2 of 3 stuks fruit (net wat er ligt), een lepel chiazaad of lijnzaad en water. Soms ook nog noten.
De meiden die al wat langere tijd groene smoothies drinken: merken jullie ook effect? Meer energie e.d.?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik maak er maar 1 pw, maar zou hey best dagelijks willen doen als ik er beter de dag mee door zou komen!