Groene smoothies

Discussion in 'De lounge' started by Dani11, Jan 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Sinds ik zo gezond eet voel ik me super. Maak bijna dagelijks groene smoothies, maar doe daarnaast nog veel meer hoor. Zoveel mogelijk biologisch eten, chlorella slikken, chiazaadjes en veel groente en fruit.

Smoothies zijn de ideale manier om veel groente binnen te krijgen. De meeste mensen eten alleen groente tijdens het avondeten, maar door de smoothies neem je overdag ook veel groente in.

Echt een aanrader. En het hoeft niet als volledige maaltijd te gelden. Je kunt het ook als tussendoortje nemen ipv een cracker oid. Zeker weten dat je dan ook nog afvalt...

2. monica73

monica73 Bekend lid

May 14, 2011
    580
    16
    18
    Sinds een half jaar drink ik minimaal 1 keer per dag een groene smoothie als ontbijt of lunch en ik merk dat ik veel meer energie heb!!

Voorheen ontbeet ik met volkoren beschuit en hagelslag, lunch twee boterhammen...Nou ik bleef snaaien naar zoetigheid (brood krijg ik niet door mijn strot) Ook had ik last van enorme suikerdalingen etc.

Nu ontbijt ik met een smoothie of een kom yoghurt met naturel crusly, honing en lijnzaad. Smiddags als lunch twee boterhammen of een smoothie met andere ingrediënten. Om het vullend te maken gebruik ik chiaseeds en lijnzaad. Deze geven je een vol gevoel en een boost! Havermout kan ook.
    Ik hoef echt niet af te vallen, ik eet het om gezond de dag door te komen, al merk ik wel dat ik een platte buik heb gekregen naast het sporten...dus het doet zeker iets met je lichaam. Mijn buik lijkt minder opgeblazen...

Als ik nu wel eens ongezond ontbijt met hagelslag etc (suiker), voel ik me na een uur hondsberoerd.

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36

Hm... dus ik moet het nog even een poos(je) volhouden... om op een half jaar (en langer) te komen... (en een plattere buik te krijgen) ;)
    Ik doe nu zo nu en dan 's ochtends een groentensap. Ik heb een sapcentrifuge. Dus 't is niet een 'volle' smoothie, maar een 'mager' sapje. :)

Ik ben de laatste tijd ook enorm moe/lusteloos/sloom, zóveel suiker gehad afgelopen weken en heb steeds de neiging om meer zoetigheid te gaan eten...

4. Neve

Neve Niet meer actief

Ik merk ook echt dat ik de afgelopen 2 weken slecht gegeten heb. Veel brood, koek, en zoetigheid. Ik heb meteen veel last van mijn buik en mijn stoelgang is compleet van slag.
    Wanneer ik dat vervang door groenten en fruit ('gewoon' of als smoothie) merk ik echt verschil! Ik ga vanaf maandag mezelf weer streng toespreken en stoppen met alle restjes van de feestdagen wegkanen...

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik begin ook morgen officieel! Geen koffie met suiker en melk meer....

Ontbijten of lunchen met groene smoothie, geen broodmaaltijden meer, yoghurt met fruit en zaden/noten, meer eieren, tonijn etc om vol gevoel te krijgen en proberen meer vette vis te eten.

Wil graag 5 kilo kwijt...

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

En dames al resultaat?

Ik ben nu bijna 3 weken aan de smoothies en al 4 kilo afgevallen.

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Wow! Knap gedaan! Hier nog geen enkele kilo eraf. Eet nog veel te veel suiker.... :cool:

8. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

Feb 3, 2010
    6,050
    145
    63
    Hahaha, ik ben zwanger, maar ik kom nog net zo hard aan als eerst :D. Neem 1 groene smoothie per dag als tussendoortje.

Hebben jullie nog lekkere recepten?

9. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

Feb 3, 2010
    6,050
    145
    63
    Maar knap hoor Myrthe!

10. McSusan

McSusan Actief lid

Jan 3, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Check ook eens de sites van Ellemieke Vermolen en Rens Kroes, daar staan ook lekkere smoothie recepten op. Ik doe nu bv. regelmatig 30 ml vlierbessensap door de groene smoothie. Smaakt heerlijk en erg goed voor de weerstand in het griepseizoen.

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dat is wel een idee zeg! Waar haal je die?

12. McSusan

McSusan Actief lid

Jan 3, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het bij de biologische winkel gehaald maar zag het ook bij de reformwinkel staan

Share This Page