Ik vraag me af of het stom is om het volgende te vragen.. Vorig jaar heeft mijn man zonder te overleggen een tentje gekocht die vastgeritst kon worden aan de voortent van mn schoonmoeders caravan. Dit zodat we "gezellig" mee konden met kamperen. Hij weet dat ikmhier een hekel aan heb en was al niet blij dat hij mijn verjaardagsgeld hier voor gepakt had. Ik heb gezegd dat ik het niet leuk vond maar ik ben niet boos geworden omdat zijn vader toen recent was overleden. Het is btw niet zo dat we het erg breed hebben dus wou dat geld gebruiken om eindelijk eens wat nieuwe kleding voor mezelf te kopen. Alla gebeurd is gebeurd... Maar nu na 1 keer mee geweest te zijn is gebleken dat hij het net zo verschikkelijk vond als ik. jippieeee Nu wil ik dat tentje dus verkopen Het is nog best een duur kreng en ze gaan voor ca. 150 euro weg op bijv marktplaats. Geld dat we goed kunnen gebruiken. Probleem is dat schoonzus en zwager van de zomer met die caravan weg geweest zijn en hun volgende vakantie al in hun hoofd hebben. Hun gebruiken dat tentje als slaapplaats voor hun kind. Mijn man wil het niet hebben dat ik vraag of ze dat ding eventueel willen overkopen voor een mooi prijsje en dat ik het anders op marktplaats zet. Is dat dan zo'n rare vraag?? Ik ben niet anders gewend dan zoiets gewoon te kunnen vragen zonder gedoe of ruzie maar hij voorziet hele problemen
Persoonlijk zou ik het niet vragen omdat ik het geld niet nodig heb. Als je dat geld echt nodig hebt kun je altijd samen tot een oplossing komen toch?
Ik zou dit gewoon netjes vragen. Nee heb je en ja kan je krijgen denk ik dan maar. Het is verder geen rare of kwetsende vraag dus waarom niet!
Ja zo denk ik ook hoor. Maar inmiddels is het een hele discussie met mn man geworden dat hij niet wil dat ik het vraag. Ik denk misschien is echt hebberig en dat ik een anders niets gun ofzo
Klinkt als een goed oplossing! Om mensen niet voor het hoofd te stoten, kun je een smoes verzinnen waarom je het tentje weg doet. Bijvoorbeeld dat je liever in een (hotel?)bed of op een strechter slaapt i.p.v. op een luchtbed in een tentje. Enneuh, hij zonder overleg, jij zonder overleg
Wat wil hij dan? Dat je ze het zo geeft of zo? Je geeft zelf al aan dat het een dure tent was en dat jouw verjaardagsgeld erin zit. Heeft niets met hebberig te maken, jullie hebben een bepaald bedrag betaald en vervolgens misschien 2 weken er gebruik van gemaakt. En anders zet je hem op mp. Maar ik zou het eerst wel vragen, voor hetzellfde geld zijn zij juist heel blij met het aanbod.
Dat is niet hebberig, maar stel je verkoopt het via mp en na de hand krijg je dan te horen oh had het maar gevraagd dan hadden wij het van jullie overgenomen. Ik zou zeggen volg je gevoel. Hoe goed is jou contact met hun?
Ik zou zelf nooit dingen verkopen aan familie. Dus ik geef het of ik verkoop het aan een ander. Ik laat geen geld tussen mij en mijn familie komen. Maar ik realiseer me wel dat ik makkelijker praten heb, omdat wij financieel gewoon rondkomen. Wat mij betreft zou het laatste woord er trouwens niet over gesproken zijn als mijn man zonder mijn toestemming mijn verjaardagsgeld ergens voor zou gebruiken. Hij zorgt er dan maar voor dat het terugkomt. Nu zou dat hier nooit gebeuren, geloof ik. We zijn getrouwd op gemeenschap van goederen, maar wat dat betreft zijn we echt nog wel van mijn en dijn hoor.
Ik zou inderdaad gewoon zeggen dat je het tentje eventueel op mp wil verkopen of zij Mss interesse hebben of dat je hem op mp kan zetten. En daarbij "ik wilde er 150,- voor vragen maar voor jullie 100,-"
Ja ik zou het gewoon vragen. Ik heb er maling aan verder; het is jouw geld, jouw beslissing. Als ze hem willen hebben, kunnen ze hem overkopen - zo niet, dan is het nog steeds jouw beslissing wat je er verder mee doet.
Nee ik zou het niet vragen. ik zou er langs gaan en zeggen: dat tentje wat wij toen gekocht hebben om aan de tent vast te maken bevalt ons toch niet. Vind het zonde van ons geld, dus ik neem het mee naar huis en zet het op mp. Of jullie moeten het willen, we willen er 150 euro voor.
Nee je deelt mee dat je hem meeneemt..legt er direct de nadruk op dat ts toen dat tentje gekocht heeft en deelt mee dat ze hem op mp verkoopt en even vlug geef je de mogelijkheid aan hen om hem te kopen.
Mmm ik vind het ook altijd lastig om geld te vragen aan familie.. Hebben jullie al beloofd dat hun hem dit jaar weer mogen lenen? Als je al beloofd hebt dat ze hem kunnen lenen zou ik het pas na hun vakantie op mp zetten.. Maar als hun er gewoon vanuit zijn gegaan dat ze hem wel kunnen gebruiken zonder overleg zou ik hem gewoon terug vragen en zeggen dat je hem wilt verkopen. Dan geven ze zelf wel aan of ze wel of geen interesse hebben.
Ja inderdaad! Ik zou die tent ook niet zomaar weg geven! Gelukkig koopt mijn man eigenlijk nooit grote dingen. Klinkt gek maar hij heeft niet echt grote wensen hihi
Allereerst is het duidelijk dat jullie dat toen aangeschaft hebben? Zo niet dat eerst even duidelijk maken en vertellen dat het toch niet je ding is dat kamperen en dat je het wilt verkopen voor 150 euro. Of hun interesse hebben of dat je het kan verkopen.
Ik heb nooit gezegd tegen ze dat ze het mochten lenen. Nou is het geen probleem dat ze het lenen als ik het tentje ook af en toe zou gebruiken en dus zou willen houden, maar iedereen heeft gezien dat ik kamperen helaas niets voor ons is. @ nic1976, dat hebben ze wel geweten, of dat nu nog zo is weet ik niet 100% zeker.
Contact is op zich prima. Ik ben wel de meest buitenstaander omdat ik de klefheid daar wat overdreven vind en niet om elke uitstapje sta te springen maar ze weten dat ik niet zo'n familiekleffer ben en vlgs mij wordt het wel geaccepteerd.