Ik moet even wat van mij afschrijven, wordt er zelfs wat onzeker door. In mijn vorige topic vroeg ik waar het mogelijk was om achteruitrijspiegels te kopen, want onze auto ging die dag op apk. Daar is hij vlekkeloos door heen gekomen, en het feit van het spiegeltje werd door de vingers gezien. Een dag nadat hij op apk was gegaan, begon mijn vriend wat te mompelen dat hij raar schakelde de volgende dag reed ik in de auto en tijdens het stilstaan wanneer ik de koppeling inhield hoorde ik wat geratel. Vermoedelijk is de koppeling lager stuk, en dat betekend een duur geintje. Gelijk ga je je natuurlijk afvragen of de garage niet heeft liggen kloten, maar wij staan natuurlijk nooit in ons recht als we daarmee terug gaan wellicht is het ook gewoon slijtage. Nu hebben wij het budget niet klaar liggen om te auto te laten repareren en ik moet wel gewoon naar mijn werk plusminus 50km per dag. Daarbij zijn wij eigenlijk ook wel toe aan een nieuw bakje, dus kwamen wij op het idee om onze auto in te ruilen tegen een die onder de waarde ligt van onze auto. Dat is een stuk moeilijker dan gedacht! We hebben een leuke auto gevonden, testritje gedaan en de auto beviel ons wel de prijs was 1800,- en onze auto heeft een waarde tussen de 2250 en de 3000 in. De auto die wij gingen testen was een amerikaan, een zuipertje dus waar de dealer vermoedelijk in deze tijd lastig vanaf komt. (auto stond er ook al een poosje) Daarbij is onze auto een gangbaar Europees model met een laag verbruik, dus ik ging er vanuit de goedkope auto tegen ons bakje makkelijk in te ruilen het probleem met de lager is bij zo'n garage tenslotte ook makkelijk opgelost. Nu kwam de beste man ermee dat wij 500,- bij moesten leggen, natuurlijk gaan wij niet bijleggen wanneer onze auto gemiddeld een meerwaarde van 700,- heeft. Zojuist heb ik nog maar eens contact met de beste man gezocht en ons aanbod weer aangeboden, nu wou hij alsnog 300,- contant dat gaat hem echt niet worden terwijl hij al een auto krijgt met meerwaarde. We hebben helaas geen deal kunnen sluiten (auto's hebben trouwens ongeveer het zelfde op de teller staan) Het maakt mij zo onzeker en begin te twijfelen aan onze auto, kort geleden zijn wij nog bij een dealer geweest en die gaf aan dat onze auto in het bestand stond 2800,- en wij dit particulier konden vragen (we wouden toen kijken of het mogelijk was om een nieuwe auto te kopen) en op marktplaats zie ik hem dus tussen de 2250 en 3000 staan. Nu hoop ik dat wij toch een occasion kunnen vinden had inmiddels een paar op het oog van 1200,- ik hoop dat wij daar gewoon kosteloos onze auto voor kunnen inruilen daarbij hoef ik ook geen geld toe, ik ben allang blij als deze situatie opgelost kan worden ik kan extra uren op mijn werk goed gebruiken, over 2 weekjes zouden wij op huwelijksreis met de auto dus ik zit er even helemaal door heen. Hopelijk bestaan er toch dealers die akkoord gaan met ons aanbod. Iemand hier misschien ervaring met het inruilen van een wat duurdere auto naar een goedkopere?
Een garage wil aan iedere auto verdienen. Ongeacht of ze er een duurdere auto voor terug krijgen of niet. Dus wellicht toch naar eens iets duurdere auto kijken in dat geval?
Ik zou de huidige auto particulier verkopen en dan een andere auto er voor terug kopen. En kijken of je in de tussentijd met openbaar vervoer naar het werk kan of met een collega mee rijden o.i.d.
Mja ik snap de dealer wel. Hij wil ook een zekere marge (voor zijn winst en voor de eventuele garantie die hij geeft op je nieuwe auto of je oude als deze weer wordt verkocht, plus verhelpen van eventuele problemen) en je koppeling dient vervangen te worden. Daarnaast moet je voor de inruilprijs van je huidige auto uitgaan van de handelswaarde en niet van wat je op marktplaats etc. ziet. Als je de hoofdprijs wilt: particulier verkopen en niet inruilen. Maar je zal ongetwijfeld gezeur krijgen over de koppeling hoe je ook verkoopt. En het is jammer maar dat is ook echt jouw probleem. Ik vind het wel een behoorlijk wantrouwende gedachte om er gelijk van uit te gaan dat de koppeling komt door gekloot van de garage. Maar die tendens zie je tegenwoordig helaas overal. Maar goed het gezegde: waar 2 ruilen moet er 1 huilen... En de dealer zal daar helaas niet toe bereid zijn
Helaas woon ik wat afgelegen en is er geen mogelijkheid met openbaar vervoer, dus loop nu gewoon uren mis. Particulier kunnen we hem denk ik in deze staat niet verkopen, maar het is altijd het proberen waard. Hem zelf laten repareren wordt het helaas niet gezien wij met geldnood zitten op het moment. Wij trouwen binnen enkele dagen en helaas is al het geld daar heen gegaan, het valt toch altijd duurder uit dan verwacht. Verder zeg ik ook zeker niet dat de garage iets gedaan heeft waar de auto op apk is geweest, gaf ook aan dat dit net zo goed slijtage kon zijn maar het is wel frappant dat de auto prima reed en een dag later kuren begint te vertonen. Ik heb nu trouwens 2 leuke autotjes gevonden bij een dealer die rond de 1000 liggen als dat niet gaat lukken weet ik het ook niet meer.
zonder extra geld oversteken gaat je gewoon niet lukken. Zo simpel is het. Ze willen op elke auto geld bij.
Bij een garage moet je altijd bijbetalen. Het meeste verdien je door zelf de auto te verkopen rond de 2000 euro of zo. Dan naar een auto kijken met dezelfde waarde. Bevalt die goed dan bied je 300 of 400 of 500 minder. Een garagehouder heeft een hekel aan inruil auto's omdat ze daar niet zoveel op verdienen. En de prijs die een garagehouder vraagt kun je altijd over onderhandelen niet zomaar de vraagprijs betalen. Bieden. Zo haal je het beste uit de situatie. je bent dan wel een dag bezig. Maar is het waard
Misschien een domme opmerking maar krijg je geen kado geld voor jullie trouwen? Daar zou je dan 500 euro van kunnen nemen en bij een andere autokunne leggen
koop je dan niet net z'on rotzooi terug dan nu je kapotte auto, vaak is een auto van 1000,- ook al ouder, ben benieuwd hoelang je daar dan probleemloos mee rijd. miss met een collega meerijden en sparen?
Met een zoektocht kun je er wel komen hoor mijn ouders hebben aantal jaar terug hun auto in geruild tegen over 2 auto's zonder 1 cent bij te leggen van beide kanten. Dus het is wel degelijk mogelijk, je moet maar net iemand vinden.. verder zou ik toch proberen particulier te verkopen, dan krijg je er toch het meeste voor terug. (dure) onderhoudt hou je, ook al koop je een auto van 5 jaar oud.
De kans dat je een garage vindt die gewoon ruilt zonder dat het je geld kost in deze tijd is ontzettend klein. Je kan hem particulier verkopen maar je moet dan wel eerlijk vertellen wat de auto mankeert, ten eerste omdat dat wel zo netjes is en ten tweede omdat je anders (logischerwijs) problemen met de koper gaat krijgen. Aangezien er iets stuk is aan de auto kun je er zeker geen 2250 Euro of nog meer voor krijgen, denk dat je blij mag zijn als je er 1500 Euro voor krijgt. Het slimste is gewoon bij een dealer een beetje bijbetalen op een auto of jullie auto gewoon laten maken, ermee door rijden of hem alsnog verkopen maar dan wel in goede staat.
opzicht vrij naief om te denken dat de auto nu die stuk is nog steeds tussen de 2250 en 3000 waard is, dat is hij imo niet. Ook voor de garage betekend het sleutelen, en dat kost geld, zo simpel is het. dus wat al gezegt wordt, 1500 en dan mag je blij zijn. vriendin heeft haar auto met dezelde problemen voor 1000 verkocht, en dat waren echt geliefde autos, hij is overgens voor export gegaan. Op MP zetten en dan als je prijs redelijk is ben je hem zo kwijt. en dan heb je geld om een andere te kopen. Ruilen is huilen hoe dan ook. Ik wens je wel succes ermee. (ken je geen beunhaas die het kan maken?)
Als je nu het geld niet hebt zou ik eerst kijken naar ander vervoer. Goedkope noodreparatie o.i.d. Een auto voor 1000 euro kan toch ook niet meer zo heel veel zijn over het algemeen. Ik ben zelf vanwege elke keer hoge reparatiekosten over gegaan op een privelease auto. Heerlijk, geen onderhoudskosten. All-risk verzekerd en je rijdt een nieuwe auto.
Laat je eens adviseren over de gebreken bij een beunhaas. Op die manier heeft het mij 300 euro bespaard. Er was een slangetje lek terwijl de garage zei dat de hele koppelingsbak vervangen moest worden. Die kan vaak voor 10% van de garagekosten het probleem verhelpen. Desnoods voldoende verhelpen om m te verkopen voor het bedrag dat je wilt. Garage inruilen is altijd lastig. Die kunnen vaak ook niet hoger dan de marktwaarde gaan maar willen wel dikke procenten winst halen. Laat je in ieder geval goed informeren bij verschillende dealers en bij goede hobbyisten, die laatste zijn vaak eerlijker. Inderdaad heel vreemd dat ie daags na de apk problemen geeft.