Groene thee en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Alex34, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Hallo dames,

Ik drink zeker 4-5 koppen groene thee per dag en nu las ik op internet dat je tijdens je vruchtbare dagen beter geen groene thee kunt drinken :confused:
    Ik zie tegenstrijdige berichten op internet over groene thee, mag je dat nu wel of niet drinken ook tijdens de zwangerschap (stond een artikel dat groene thee voor en tijdens de zwangerschap afwijkingen kon veroorzaken bij het kindje.

Groetjes Alex

2. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Hoi Alex,
    Hier ben ik weer!
    Ik heb het ook gelezen dat het schade kan doen als je teveel groene thee drinkt gedurende de zwangerschap. Er zitten bepaalde stoffen in die schedelijk kunnen zijn.
    Je kan het een keer aan die aardige doc van je vragen, maar anders zou je gewoon iets kunnen verminder. In plaats van 4-5, nog maar 2-3 drinken. Mss sowieso beter want er zit behoorlijk wat caffeine in groene thee dus dat word ook al afgeraden....Jammer he? Ik vind het ook zo lekker!

3. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Ha Julita,

Lang niet meer gesproken ! ;)
    Ik zal het inderdaad eens vragen, ik wist niet dat daar zoveel caffeine inzat :oops:
    Vind het inderdaad jammer, ik drink dit namelijk veel gemakkelijker dan water... Dan drink ik in het vervolg alleen nog 2-3 koppen. En voor de rest dan maar kamille thee en rooibos thee drinken.

Groetjes Alex

4. Ik sta versteld. Ik drink ook heel veel groene en kruiden thee.

Nu ben ik wat aan het zoeken op internet en vind ik overigens ook tegenstrijdige berichten.

Maar hier staat dat je het beter niet kunt nemen:

http://www.preventievegezondheidszorg.com/groenethee.html

Of kijk ook eens op

http://www.annetanne.be/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=51

Je kunt ook zelf zoeken op Camellia sinensis en zwanger in google.

Misschien moeten we ons dan beperken tot rooibos, kamille, mint of andere kruiden?

5. Wat Alex dus ook al zei :)

6. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Hoi,

Ik heb die site net bekeken, maar daar staat dus op dat kamille thee tijdens de zwangerschap ook niet goed is, nu snap ik er niks meer van :rolleyes:

Groetjes Alex

7. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Jeetje, wat moet je DAN drinken?! Koffie zit teveel caffeine in, gewone thee ook, teveel rooibos droogt uit (jawel!), sterrenmunt en zoethoutthee zit weer dat stofje van drop in wat niet mag. Herfstthee en kaneelthee zit kaneel in en is ook weer slecht.... Toen ik zwanger was dronk ik om deze redenen dan maar groene thee, en nu blijkt dat dit ook niet mag!

Wat blijft er dan nog over....mijn wijntje zou ik zeggen...maar ja, als je zwanger bent is dat ook niet zo handig :) :)

Nou, mocht het weer raak zijn dan maar 9 maanden aan het water...alsof je nog niet genoeg naar toilet moet als je zwanger bent ;)

8. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Wow...
    Ik ben ook van de groene en kruidentheetjes...

Wist ook niet dat er in groene thee caffeine zat. Dacht juist niet... :oops:

Van wat ik drink is echt 80% of meer groene of kruiden thee...
    (glaasje melk en soms een glaasje vruchtensap en als ik in de stemming ben cola light caffeine vrij... en koffie verkeerd met mate maar alleen buiten de deur...)

Nou, lekker dan weer!

9. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Alleen water is ook al zoiets. Als het zover is dan drink ik het gewoon met mate. Het is zo tegenstrijdig allemaal, de ene site zegt dit de andere zegt weer van niet :rolleyes:

Ik heb veel last van mijn darmen en daar helpt kamille goed bij, dus voor nu blijf ik het zowiezo drinken. Je mag dadelijk helemaal niks meer hebben. ;)
    Groetjes Alex

10. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Volgens mij moet je gewoon drinken wat je lekker vindt. Je voelt zelf wel waar je lichaam positief of negatief op reageert. Ik zou niet zo 123 afgaan op alles wat je op internet leest, vraag anders je verloskundige om advies.

11. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Ik ben nog helaas niet zwanger, zijn wel bezig, maar je hebt gelijk, als je alles met mate drinkt (behalve alcohol dan) dan zal het wel meevallen.

Groetjes Alex

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Die 2e link is naar een site waar ze voor de zekerheid echt alle kruiden opsommen die schadelijk zouden kunnen zijn. Het is dan ook een kruidensite, geen thee-site. Soms staat er ook bij dat culinair gebruik wel is toegestaan.

Volgens mij kun je beter op de site van het voedingscentrum kijken:

http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... ruiden.htm

Daar staan de kruidentheeën op die je écht moet vermijden als je zwanger bent. Met de rest zou ik gewoon een beetje oppassen, lekker variëren en geen liters van dezelfde kruidenthee drinken.
    Je hoort ook wel eens dat groene thee (met mate) de vruchtbaarheid bevordert.

13. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Over de bevorderde vruchtbaarheid had ik dus ook al wel eens gehoord, dus helemaal niet zou ook zonde sijn... Daarom precies wat je zei: Gewoon niet te veel van het een of het ander en variatie lijkt me goed! Als je echt gaat kijken mag je inderdaad waarschijnlijk (kraan)water ook niet eens.

14. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Nou het zal echt wel niet zo'n vaart lopen met de slechtheid van groene thee hoor.
    Het is denk ik net als met bijvoorbeeld kaneel. Zodra je dit in grote hoeveelheden ( lees aantal kaneelstokken, appeltaarten enz.) achter elkaar eet dan is het schadelijk.
    Ik zou het niet zo zwaar opvatten als ik jullie was, want als het echt zo slecht was als bijv. rood vlees dan zouden we dit echt wel weten en zou er meer over gewaarschuwt worden.

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Meiden ik denk idd dat er heeeel veel van moeten gedronken wqorden wil het kwaad kunnen
    net zoals cola je moet dan liters op een dag drinken

Nou ik drink gewoon mn groene thee 2 a 3 keer op een dag

Nog ff en je mag niks meer

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Groene thee ook al niet goed? :(
    Inderdaad Joyce, als je alles meteen niet meer mag drinken mag je zeker alleen nog maar water.

17. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ik drink het niet word er harstikke misselijk van van groene thee :(

Deel Deze Pagina