Kan stress een zwangerschap in de weg staan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eemsterr, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eemsterr

Eemsterr Lid

26 okt 2007
    32
    0
    0
    studente
    Amsterdam
    ik leef de laast e tijd best welmet veel stress etc ..
    maar ben bang dat het dan allemaal in de weg staat....

uhhmm ben vandaag bij de dokter geweest moet zeker wat ponjes kwijtraken etc.. en verder 6 maanden proberen aan de clomifeen te blijven...

heb veel last van krampen etc.. dat is een tog een teken dat het eraan komt...?

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het is nooit officieel bewezen, maar valt wel onder de ervaringen van de diverse gynaecologen, fertileitsartsen, ivf-artsen, etc dat stress wel degelijk een belangrijke factor speeelt bij het zwanger worden.

Probeer zo min mogelijk stress te hebben... lekker gaan wandelen in de natuur... door de bossen.. over het strand.. Even je zinnen verzetten...
    Ik het weet het... het klinkt cliché... maar het werkt wel!

Succes!

3. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Ik had eerst ook heel veel stress! En toen lukte het bij mij ook niet! Ik had toen besloten om al het stress los te laten en me zinnen ergens anders te gaan verzetten! Het gekke is, toen ik dat gedaan had was ik die maand erop wel zwanger! Helaas is dat mis gegaan! Of het echt door de stress komt, weet ik niet! Maar het is wel frapant dat het daarna gelijk raak was! Heel veel succes!

4. Eemsterr

Eemsterr Lid

26 okt 2007
    32
    0
    0
    studente
    Amsterdam
    thanks schatjes ,,

en het klint niet cliche hoor maar waar moet ik gaan lopen en wandelen ik woon in een moeilijk buurt...

maar ik zal me zinnen ergens anders proberen te zetten...

thanks.. :)

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Je kan ook niet op de fiets ergens naar toe?

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Stress kan jouw cyclus in de war gooien, dat je bijvoorbeeld een late of geen eisprong krijgt.
    Maar een bevruchting zal het niet tegen gaan. Ik heb hier ooit een hele mooie uitspraak gelezen van iemands gyn (ik meen die van Natasja), die had hierop geantwoord dat sperma heus niet snel terug zal zwemmen als er stress in het spel is.

Overigens stond ik zelf sinds mijn MA onder hoogspanning, en ik ben wel weer zwanger geworden.

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

De bevruchting zal het idd niet in de weg staan... maar een innesteling weer wel..

Deel Deze Pagina