Groene thee: Ja of Nee?

Discussion in 'Gezondheid' started by LastminuteMama, Dec 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Als espressoverslaafde ben ik inmiddels op zoek naar alternatieven voor koffie. De laatste tijd drink ik regelmatig groene thee. Nu lees ik vele tegenstrijdige berichten over groene thee en zwangerschap. Ik weet dus niet of het nu wel of geen kwaad kan om het te drinken.
    Ik dacht eigenlijk dat het geen kwaad kan omdat er ook groene thee in de inmiddels beruchte Etos Zwanger worden pillen zit.

Weet iemand nog een andere theesoort die je probleemloos kunt drinken?

Edit Moderator Elvira: Verplaatst naar gezondheid

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alles waar geen theïne in zit of looizuur. Dus kruidenthee (oppassen met zoethout vanwege bloeddruk), groene thee en rooibosthee zijn bij mijn weten geen enkel probleem. Ik drink in ieder geval minmaal 1 pot thee per dag.

Ben inmiddels is in 9 maanden getransformeerd van verstokte koffiedrinker (hoewel dat al minder was sinds ik gestopt ben met roken - toen had ik dagen dat ik leefde op koffie en sigaretten ... ieuw .. moet er niet meer aan denken) naar huismusserige theeleut :)

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En daar heb ik geen moeite voor hoeven doen - ik luste echt geen koffie meer ... (anders zou je decaf kunnen proberen)

4. LastminuteMama

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Haha Salapio....hier nog eentje: ook gestopt met roken...

In die decaf zit ook iets wat niet helemaal goed is bij zwanger worden en tijdens zwangerschap dus begin er niet eens aan.

Ik drink nu heel matig koffie, 3 kopjes per dag en meer thee dan vroeger. Misschien ga ik het nog lekker vinden.

Bij jou heeft het effect gehad!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    In groene thee zit wel theïne, ik dacht eerst ook van niet, maar las het hier laatst.

Zie ook:

3. Welke varianten zijn theïnevrij?
    Alle theesoorten waarin zwarte thee of groene thee aanwezig is, bevatten theïne.
    Alle Rooibos varianten, Sterrenmunt, Kamille honing vanille, Afternoon Spirit, After Dinner Spice en Evening Breeze bevatten geen thee en dus geen theïne.

Bron: http://www.pickwicktea.com/pickwickMCMS ... ifyGuest#4

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    maar op de pakjes groene thee vak pickwick staat volgens mij dat ze theine en looizuur vrij zijn toch?

7. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Klopt...en ik weet dat je met thee ook echt matig moet doen. Dus niet een pot thee drinken..ivm theïne. Hoe dat zit voor thee zonder theïne zou je denk ik het beste ff kunnen vragen aan VK of Gyn, die weten het vast. :D

8. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ah ik lees het nu op de pickwick site....en ik maar denken dat ik altijd theine vrij dronk (tegen hoofdpijn)....

9. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    haha ja lastig is dat he? Hihi ik wist dat ook nooit hoor :) maar goed beter laat dan nooit.

10. Kirsten007

Sep 18, 2007
    69
    0
    0
    hoi ik had ergens gelezen dat je tijdens de zwangerschap beter geen groene thee kunt drinken, dit omdat groene thee de eigenschap heeft om vocht af te drijfen en vet los te maken in het lichaam.

11. LastminuteMama

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Dat is dus zo verwarrend: op de ene verpakking staat dat het theine vrij is, volgens de ene site kan het geen kwaad en volgens de andere wel.

Ik ga wel op zoek naar iets anders maar rooibos vind ik niet echt lekker :(

12. snow

snow Actief lid

Mar 11, 2007
    256
    1
    0
    ga eens naar de Tuinen,en zoek de groen thee, je hebt nml standaart groene thee, die bevat wél caffeine(daarom ook gebruikt tijdens dieet) maar je hebt daar óók een doosje speciaal zonder caffeine, die kan je wel drinken. Maar nog steeds zou ik er niet hele kannen van per dag drinken trouwens.
    Je kunt ook kamillie thee nemen, daar zit volgens mij écht niks schadelijks in

13. Kim78

Kim78 Actief lid

En kamille thee helpt ook nog eens tegen middelijkheid. Althans, het kalmeert je maag.
    Tipje voor de misselijken onder ons ;)

Share This Page