Afvallen en weer op gewicht komen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Beitsche, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hallo,

Ik ga vanaf de geboorte borstvoeding geven, maar ik weet nu al dat ik niet voldoende productie heb. Ik zal dus op een gegeven ogenblik moeten gaan bijvoeden.

Nu vroeg ik me af hoe het ook alweer zat met het afvallen en weer op gewicht komen van de kleine.

Hoeveel mag de kleine ook alweer afvallen? En op welke dag zou het gewicht zich moeten stabiliseren? En op welke dag zou de kleine weer op het startgewicht moeten zitten?

Ik weet dat de kraamverzorgster en de verloskundige mij ook gaan helpen om te bepalen wanneer de kleine bijvoeding moet krijgen, maar ik zou het zelf ook graag in de gaten willen houden. Dat geeft mij rust.

Alvast bedankt

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi BNeitsche,

een kindje is op dag 4 na de geboorte ongeveer vaak op zijn laagste gewicht Het liefst blijf je onder de 7-10% gewichtafname. Ze hoeven pas weer op geboortegewicht te zitten 2 weken na de bevalling. Het is natuurlijk in de praktijk niet altijd precies op die tijdstippen, maar dit is de richtlijn.

Groetjes Brigitte

3. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Bedankt voor je antwoord :)

Deel Deze Pagina