Intake gesprek 20 weken echo?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sjak, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

Beste verloskundige,

Ik word net door het ziekenhuis gebeld dat er vergeten is een intakegesprek voor de 20 weken echo te plannen... Ik had hier nog nooit van gehoord??
    Waar gaat dit gesprek over en wat willen ze allemaal weten?
    Wij lopen al 2 jaar bij dat zelfde ziekenhuis (IVF afdeling) en ik ben een beetje geirriteerd dat ik op een verdieping hogen weer het hele verhaal mag gaan doen, terwijl alles op papier staat daar, toch? Het gesprek kan ook niet op dezelfde dag, dus man mag weer vrij nemen...
    Zijn het m'n hormonen dat ik dit een beetje (heel erg!!!) onzin vind of heb je altijd een intakegesprek voor de 20 weken echo?

Dank je wel.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ik hoor het voor het eerst.....het is inderdaad dat wat er waarschijnlijk verteld gaat worden ook in de folder over de 20 wkn echo te lezen staat. Voor je het gelijk afzegt, vraag eens wat precies het doel is!

Imke

3. sjak

sjak Niet meer actief

Dank je wel.

Heb net een afspraak gemaakt met de verloskundige (het ziekenhuis heeft ons 'ontslagen'), ze vertelde dat wij een intake krijgen, omdat we zwanger zijn geworden via ICSI en recht hebben op de meest uitgebreide 20 weken echo.
    Normaal krijg je de 'íntake' vantevoren, maar ze willen de tijd niet verspillen aan de vragen en de uitleg (wat je dus ook uit een folder kan halen), vandaar dat we nog een afspraak hebben.
    Het zal wel, toch? In ieder geval als het het beste is voor ons kindje ga ik maar gewoon het verhaaltje aanluisteren....

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, het is wel goed om naar het verhaal te luisteren. We horen vaak achteraf dat mensen liever meer info hadden gehad over die 20 weken echo. Het is namelijk zo dat er uitgebreid gekeken wordt naar afwijkingen, dat is nou eenmaal het doel van deze echo. Als er iets gevonden wordt, dan wordt dat ook verteld en dat kan voor een hoop stress zorgen. Je komt dan voor beslissingen te staan die je liever niet had willen nemen. Aan de andere kant+ als alle sok lijkt te zijn heb je niet 100% garantie op een gezond kind, want niet alles kan gezien worden. Dit moet je je wel goed realiseren. Je hebt namelijk de keus om wel of niet gebruik te maken van deze 20 weken echo, het is niet verplicht, zoals veel mensen denken!
    Ik vind het alleen maar positief dat jouw verloskundige er tijd voor uittrekt om je dit verhaal te vertellen!

Mirjam

Deel Deze Pagina