Misschien hoge bloeddruk en harde buiken..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door freck, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Hallo,

De laatste tijd heb ik veel last van harde buiken, vooral 's avonds en 's nachts. Ze zijn niet pijnlijk..

Nu had ik gister een aantal keren 'sterretjes' gezien en had ik hoofdpijn.. Heb zelf het gevoel dat m'n bloeddruk weer omhoog schiet. 's avonds veel harde buiken, soms ook een menstruatieachtige pijn erbij.. niet dat ik me meteen zorgen maakte maar vind het wel vreemd.

Bij de zwangerschap van mijn eerste, heb ik vanaf week 24 bloeddrukverlagende medicijnen moeten slikken.

Bij deze zwangerschap is de bloeddruk tot nu toe steeds perfect... de eerste periode 120/65 en de laatste keer (2 weken geleden) was die 120/75.

Graag advies.. is het zorgelijk en moet ik mijn verloskundige bellen of 't gewoon nog even aankijken? De praktijk zit vandaag dicht dus wil liever niet voor niets bellen... straks is er niks aan de hand met m'n bloeddruk. En die harde buiken, daar zijn ze al van op de hoogte.

Bedankt alvast...

ps ben nu ruim 25 weken zwanger.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Freck,

ik snap dat je extra alert bent door je voorgeschiedenis. Erg logisch en goe dlijkt me. Je kunt je vk altijd bellen om te overleggen trouwens hoor; de dienstdoende is voor dit soort vragen altijd bereikbaar. De harde buiken lijken me inderdaad bij de termijn passen en het feit dat je al eens zwanger bent geweest. De bloeddruk zou ik gewoon voor de zekerheid wle evne laten checken. Verder kun je er niets aan doen; gewoon alles op je gemak.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina