Hallo verkoskundigen , Ik ben een week geleden op controle geweest bij de verloskundige , de Weegschaal gaf aan dat ik 300 Gr ben afgevallen , woog eerst 67,9 en toen op controle 67,6 Mijn verloskundige gaf aan dat ik min echt hier niet druk om moest maken, ik gaf wel aan vrij veel stress te hebben gehad maar ook mijn eetlust is momenteel niet echt super , vooral de avond maaltijd kan me echt gestolen worden , ik word er weer misselijk van met zoals in het begin van de zwangerschap , ik ben nu trouwens 32,3 weken zwanger , Nu heb ik mij gisteren weer even gewogen en toen woog ik 67,4 ik val dus nog steeds af ... Ik baal hier ontzettend van en maak me zorgen dat ik me kindje tekort doe, echter is de baby perfect op groei , vorige week maandag een groei echo gehad , hij loopt precies op de juiste lijn kwa groei. Hoe kan het nu dat ik af val en blijf afvallen ? En moet ik mij zorgen maken dat me kindje tekort krijgt ? Ook is mijn avond eten dus ook erg slecht na een paar happen heb ik er genoeg af , de fastfood gaat er daar ik tegen probleem loos in ! Wat moet ik hier toch mee ? Liefs !
Hoi Ano1, je komt net uit een groeispurt van het kindje (30-32 weken). Je kindje vraagt dan extra voedingsstoffen en dat kost jou energie, dus we zien rond deze termijn wel vaker dat vrouwen niet aankomen of zelfs wat afvallen. Probeer gewoon echt goed voor jezelf te zorgen en niet te hard zijn voor jezelf. Je kindje zorgt voor zichzelf, dat blijkt wel uit de metingen dus, en dat moet jij ook doen Eet gewoon kleine beetjes en eet wat je wel weg krijgt. eventueel extra zwangerschapsvitamines? Je kunt je over een week weer heel anders voelen. Groetjes Brigitte
Bedankt voor de snelle reactie ! Stelt me al wat meer gerust .. Ik slik al vanaf begin van de zwangerschap de vitamine pillen van de kruidvat voor zwangeren . Hopelijk voel ik me gauw weer wat beter want ook kwa humeur voel ik me sind een week vaker down dan happy .. Liefs !