Wie heeft verstand van GB (van Apple iPhone)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lara78, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Wat bedoelen ze precies met 3G en 8GB?

Ik mag nml mijn contract vernieuwen en wil graag zo'n iPHone maar dan wel het meest simpele model want die ander zijn me te duur. Maar ja, wat bedoelen ze hier precies mee? Het heeft volgens mij met geheugen te maken ofzo? Kan ik dan maar heel weinig opslaan?

Wie heeft hier verstand van??

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

3G is het typenummer, en 8GB is het geheugen.
    Tja wat is veel. Ik heb zelf 16GB en zit nog lang niet op de helft van het geheugen. Staan aardig wat applicaties op, en een stuk of 6 cd's en 200 foto's.
    Het ligt er dus aan wat je er allemaal op wilt zetten.

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    3G is inderdaad het typenummer en heeft niets met de grote van de harde schijf te maken. Het is afkomstig van het netwerk waar de telefoon gebruik van maakt, het 3G-netwerk. Nu bestaat er ook alweer het 3Gs netwerk, deze is nog sneller.

Voor een Iphone heb je verschillende varianten qua schijfruimte, 8GB (bestaat alleen nog voor de 3G), 16 GB of 32 GB (beide beschikbaar bij 3Gs).

Mijn advies is altijd dat je het beste kunt aanschaffen wat voor je budget toereikent is. Kun je het je goed veroorloven om een telefoon met 32GB aan ruimte aan te schaffen, is dat absoluut de moeite waard. Neemt niet weg dat 16GB ook al heel veel is en 8GB is ook niet verkeerd.

Om je een indicatie te geven: 1GB staat gelijk aan ongeveer 1000MB. 1 foto is rond de 1MB en een 1 muzieknummer rond de 3MB a 5MB. Je hebt dus sowieso aardig veel ruimte om er muziek en foto's op te zetten. Als je geen extreme iphone-gebruiker bent zou je aan 8GB al genoeg hebben.

Succes!

4. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik heb zelf een IPod Touch 3G (derde generatie) en 8GB (schijfruimte)

Deel Deze Pagina