kriebels voor een tweede! maar wanneer?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Iman, Oct 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    Even een vraagje:

Op 15 augustus ben ik moeder geworden van een prachtige dochter, ze doet het alhamdulilah hartstikke goed en is best een makkelijk kind.. huilt niet veel, is gauw tevreden en slaapt goed.. mijn man en ik willen graag als het allemaal lukt natuurlijk een groot gezin! de kleine is inmiddels al weer 2 en een halve maand en het begint nu alweer aan me te kriebelen om aan de volgende te beginnen! ik weet dat dat nu nog niet zo heel verstandig is maar hoe lang zou u me aanraden om te wachten..?
    ik ben 20 jaar in best goede gezondheid en heb een goede zwangerschap en bevalling gehad ook werk ik niet dus ik sta niet onder grote druk en stress..

liefs Iman

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Iman,

Ik kan me voorstellen dat het weer kriebelt, zeker omdat je zo goed voelt. Ik vind het belangrijk dat je doet waarbij je goed voelt. Mocht je een keizersnede gehad hebben (dat denk ik niet) dan wordt dringend geadviseerd om een jaar te wachten.

Mocht je een gewone bevalling hebben gehad dan is er geen medische bezwaar tegen om binnen een jaar weer zwanger te worden. Wel zien we vaak dat dit zeer zwaar is voor zwangeren, ten slotte heb je er een rondkruipen, die je veelal moet tillen. Ook heb je iets meer kans op bloedarmoede. Ook ben je negen maanden zwanger geweest en dan zeg ik vaak dan is het eigenlijk ook weer negen maanden ontzwangeren. Het is dus een persoonlijk keuze. In principe mag en kan het weer maar ik denk wel dat je je echt goed moet voelen, en net zo'n goeie conditie als voor jullie eerste kindje.

Succes!
    Groetjes,
    Japke

3. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    nu meteen is niet zo verstandig denk ik zelf.. ik denk dat we in ieder geval wachten tot de kleine ongeveer een half jaar is dus nu nog zo'n drie maanden... ik geef borstvoeding en dan ben je ook minder vruchtbaar dus als we het tegen die tijd proberen heb ik nog kans dat het wel ffies duurt

4. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    een ander vraagje.. ik ben nog steeds niet ongesteld kan dat nog lang duren? ik weet dat het door de borstvoeding komt.. maar vraag het me af

Share This Page